یک رزمنده دوران دفاع مقدس تشریح کرد؛

ضد انقلابی که توسط یک تواب در کردستان ترور شد

«هادی دِهنه‌ای» گفت: برای ترور یک فرد شرور ضد انقلاب در کردستان، ما یک سلاح به همراه مقداری مهمات را دادیم به همسر فردی تواب که می‌خواست تسلیم شود، که وی نیز یک شب آن شرور را به هلاکت رساند.
کد خبر: ۳۶۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ - 06September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در دوران ناآرامی‌های کردستان، اوج درگیری‌ها در شهر «سقز» بود؛ در حالی که در شهر‌های دیگر این استان هم درگیری وجود داشت اما ضدانقلاب توان بسیاری را گذاشته بود تا ضربات خود را در این شهر به جمهوری اسلامی بزند تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ضد انقلاب بیشترین ترور‌ها را در «سقز» انجام می‌داد لذا بیشترین شهدای استان کردستان در این شهر تقدیم انقلاب اسلامی شه است؛ همچنین از طرفی نیز بیشترین پایگاه‌هایی که ضد انقلاب در استان کردستان داشت، در «سقز» بود که پایگاه «تُرجان» آخرین پایگاه آن‌ها بود که سقوط کرد.

«هادی دِهنه‌ای» از رزمندگانی است که بین سال‌های ۶۰ تا ۶۲ و همچنین سال‌های ۶۵ و ۶۶ در «سقز» حضور داشت و با ضد انقلاب مبارزه کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به بیان خاطره‌ای از دوران حضور خود در کردستان پرداخته است که در ادامه آن را می‌خوانید.

«امیر جوانمردی» یکی از رزمندگان پیشمرگان کُرد مسلمان در «سقز» که بعدا به شهادت رسید، یک روز به واحد اطلاعات آمد و گفت که یکی از افراد ضدانقلاب به‌نام «علی روحی» می‌خواهد خود را تسلیم کند؛ لذا ما با توجه به این‌که این فرد تواب در روستای «کسنزان» ساکن بود، گفتیم که باید یکی از افراد شرور ضدانقلاب را در این منطقه ترور کند و بعد تسلیم ما شود.

شهید «امیر جوانمردی» یکی از رزمندگان پیشمرگان کُرد مسلمان

این فرد شرور کسی بود که با یک گروه عراقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کردند، ارتباط گرفته و به آن‌ها ملحق شده بود و وقتی با این گروه برای گشت‌های امنیتی به کوه رفته بود، خیانت کرده و یکی از برادران رزمنده به‌نام «کامیار» که به همراه برادرش «دلاور» داشت نماز صبح می‌خواند را هدف قرار داده بود که در اثر آن، «کامیار» به شهادت رسید و برادرش «دلاور» جانباز شد.

برای ترور این فرد شرور، ما یک سلاح به همراه مقداری مهمات را دادیم به همسر فرد تواب که در شهر پرستار بود، که وی در این راستا یک شب آن شرور را به هلاکت رساند و سپس آمد و تسلیم شد؛ بعد از آن، چون جان وی در خطر بود، ما این فرد تواب را به «شاهین‌شهر» اصفهان منتقل کردیم؛ اما بعد از دو سال تصمیم گرفت تا به «سقز» برگردد؛ لذا وقتی برگشت، با توجه به این‌که ضدانقلاب به دنبال وی می‌گشتند، آقای روحی و همسرش که پرستار بود را و بعد از آن هم «امیر جوانمردی» را به شهادت رساندند.

ضدانقلاب می‌خواست بیشتر به افراد بومی ضربه بزند تا آن‌ها از جمهوری اسلامی حمایت نکنند؛ اما ضدانقلاب بیشترین ضربات را از همین مردم بومی، توابین و پیشمرگان کرد مسلمان خورد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها