مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران: 

ماه محرم فرصتی برای بیان و تمرین «سبک زندگی عاشورایی» است

حجت‌الاسلام «عیسی رضایی» گفت: ایام محرم فرصتی برای بیان «سبک زندگی عاشورایی» است ‌که چگونه زیستن و چگونه مردن را از مولای خوبان عبدالله‌الحسین (ع) یاد بگیرند.
کد خبر: ۳۶۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 03September 2019

ماه محرم فرصتی برای بیان «سبک زندگی عاشورایی» استحجت‌الاسلام «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری اظهار داشت: عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آتشی‌ است در جان‌های مومنین که خاموش شدنی نیست و مومن را با این عشق و ارادت می‌شناسند؛ چه اینکه این عشق و علاقه هر ساله شوری در عالم ایجاد می‌کند و در جان‌های مشتاقین محشری‌کبری برپا می‌کند.

وی از محرم و صفر به عنوان اصلی‌ترین ایامی که عزای سیدالشهدا (ع) در آن اقامه می‌شود، یاد کرد و افزود: این دو ماه، کانونی است برای توجه دوباره مردم به ساحت مبارک آن حضرت و زمانی برای ابراز ارادت به ایشان در قالب جلسات روضه، سخنرانی و عزاداری است.

این مسئول ادامه داد: جلسات روضه امام حسین (ع) را فرصتی استثنایی برای مبلغان دینی دانست تا به انتقال معارف ناب اهل بیت (ع) به مشتاقان مکتب آن حضرت بپردازند و باعث شوند که ارادت‌ عزاداران همراه شود با معرفتی بیشتر که این رشد و معرفت خود رشد دهنده شور حسینی‌ است تا در کنار شور حسینی به شعور و معرفت حسینی برسند.

وی افزود: این ایام فرصتی برای بیان «سبک زندگی عاشورایی» است ‌که چگونه زیستن و چگونه مردن را از مولای خوبان عبدالله‌الحسین (ع) یاد بگیرند و در این دانشگاه عظیم حسینی چگونه حسینی شدن و چگونه حسینی ماندن و مثل شهدا چگونه حسینی رفتن را تمرین کنند.

رضایی به سبک زندگی عاشورایی پرداخت و گفت: شناخت حق از باطل، ترجیح مرگ با عزت بر زندگی با خفت، زیر بار حرف ناحق نرفتن، ایثار، بصیرت، حجاب و عفاف اطاعت از ولایت و ولایتمداری و تسلیم بودن در برابر خواست خدا، جوانمردی و اخلاص‌ را شاخص‌هایی زندگی عاشورایی عنوان کرد.

وی متذکر شد: خداوند تبارک و تعالی این ایام را به مانند ایستگاهی قرار داده که مومنین در این ایستگاه‌ها که در قرآن از آن به عنوان شئائر دینی یاد کرده که باید به تنظیم احساس و افکار و رفتار خود بپردازیم تا افکار و احساس و رفتار ما حسینی بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها