مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

انقلاب اسلامی قطره‌ای از دریای عاشورای حسینی است

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور با بیان اینکه حادثه‌ای در تاریخ نیست که با روز عاشورا قابل مقایسه باشد، گفت: انقلاب اسلامی قطره‌ای از دریای عاشورای حسینی است.
کد خبر: ۳۶۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 03September 2019

امام حسین (ع) با نثار خون خود دین خدا را زنده کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در جلسه بررسی تأثیر نهضت عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس که در سالن جلسات اداره کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: آزادگی، ایمان، جوانمردی، خستگی ناپذیری، گذشت، عرفان، عزت و پایداری در واقعه عاشورا موج می‌زند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) به نقل از پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: «شهید شدن اباعبدالله الحسین(ع) یک حرارت و یک شعله‌ای در دل مومنین ایجاد می‌کند»، افزود: نگرانی ما آن است که فرهنگ عاشورایی آنطور که باید و شاید خوب بیان نشود.

ناصرپور ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید از تحریف ارزش‌ها جلوگیری کند و فرهنگ عاشورایی واقعیت‌هایی دارد  که باید درست به مردم منتقل شوند تا تأثیرگذار باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با استناد به سخن امام راحل (ره) که فرمودند «اگر سید الشهدا نبود این نهضت هم پیش نمی‌رفت» گفت: همه‌ی منبرها  و محراب‌ها محضر سیدالشهدا(ع) است.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند: «شما ببینید این نصف روز حادثه کربلا چقدر در تاریخ ما برکت داشته و تا امروز هم زنده و الهام بخش است و این در انقلاب و گذشته محسوس بوده است.»

ناصر پور گفت: اگر نخواهیم هشت سال جنگ خودمان را با آن هشت، نه ساعت عاشورای امام حسین علیه السلام مقایسه کنیم یا آن را خیلی درخشانتر بدانیم، حادثه ای را در تاریخ نمی‌شناسم که با فداکاری آن نصفه روز قابل مقایسه باشد همه چیز کوچکتر از آن است و انقلاب اسلامی ما نیز قطره ای از آن دریاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: عمق انقلاب اسلامی ما وقتی بیشتر خواهد شد که به فرهنگ عاشورایی نزدیک شود.

وی با بیان اینکه کربلا به انسان سبک خوب زیستن را آموخت، تصریح کرد: اباعبدالله الحسین علیه السلام سبک زندگی جوانمردانه و با حریت انسانی را به ما آموخت و این از زیبایی های کربلا است.

ناصر پور افزود: ابا عبدالله الحسین علیه السلام با نثار خون خود و با نمایش اوج ایثار، گذشت، عرفان و  تلاش در راه خدا، دین خدا را زنده کرد و ما نیز با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورایی دین خدا را در قرن ۲۱ احیا کردیم و در جبهه‌های ما هم عین همان چه که در کربلا در آن هشت نه ساعت اتفاق افتاده در لحظه لحظه‌های دفاع مقدس قابل رویت است.

وی با بیان اینکه همه انقلاب‌ها ازجمله انقلاب روسیه با وسعت و جمعیت بالا و انقلاب فرانسه با وسعتی به اندازه اروپا رخ داد، گفت: واقعه کربلا به لحاظ انسانی و جغرافیایی کوچک است و درکنار فرات در یک چند ضلعی چند کیلومتری با 72 نفر عضو اتفاق افتاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مهاتما گاندی به مردم هند خطاب می‌کند که اگر می‌خواهید انقلاب شما به سرانجام خوبی برسد باید از حسین بن علی علیه السلام تأسی کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار