استاندار قم:

صداقت در انتقال پیام شهدا نیازمند باور عمیق به آرمان‌های آنان است

«بهرام سرمست» گفت: اگر کوچکترین انحرافی از آرمان‌های شهدا داشته باشیم، پیام‌آورانی صادق برای آنان نخواهیم بود و صداقت در انتقال پیام شهدا نیازمند باور و اعتقاد عمیق به آرمان‌های آن عزیزان است.
کد خبر: ۳۶۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ - 04September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «بهرام سرمست» استاندار قم صداقت در انتقال پیام شهدا نیازمند باور عمیق به آرمان‌های آنان استدر جلسه گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تکریم شهدا در استمرار گرامیداشت یاد شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان است؛ هرچند زبان‌ها در بیان رشادت‌ها و شهادت‌طلبی شهدای عزیز قاصر و الکن است.

وی افزود: تکریم شهیدان والامقام رسالت سنگینی بر دوش همه ما است و هر کسی باید سهم خود را در این زمینه ادا کند و همه مسئولان و مدیران خود را مدیون شهدا می‌دانند.

استاندار قم تاکید کرد: با همین باور و اعتقاد باید وارد عمل شد و در زمینه هماهنگی، زمینه سازی و کمک به برگزاری شایسته کنگره شهدا برنامه ریزی و اقدام و تعامل کرد و برای نخستین جلسه استانی کنگره شهدا در واقع فتح بابی برای برگزاری مطلوب کنگره است.

وی افزود: جلسات کنگره باید هر دو ماه یک بار برگزار شود و کمیته‌ها هم باید جلسات خود را برگزار نمایند و رویکرد جلسات باید تولید محتوا و جمع آوری آثار هنرمندانه و بدیع و نوآورانه برای کنگره ملی شهدا باشد.

سرمست ادامه داد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، باید رویکرد جدیدی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا و ایثارگران به نسل جدید داشته باشیم و از روش‌های جدید و هنری استفاده کنیم که این امر نیازمند برنامه ریزی و همدلی است.

استاندار قم رویکرد اصلی استان در ارتباط با برگزاری کنگره ملی شهدا را استفاده از زبان هنر عنوان و تصریح کرد: تولید محتوا، جمع‌آوری آثار و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت باید با زبان هنر صورت انجام گیرد.

وی با اشاره به ضرورت درس آموزی از مرام و آرمان شهدا خاطرنشان کرد: باید به روحیه شهدا وقتی پا به عرصه نبرد گذاشتند، تاسی کنیم و بیاموزیم بر اساس چه رویکردی در وسط میدان حاضر شدند.

سرمست سیره عملی شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مورداشاره قرار داد و گفت: در سیره شهدا اختلاف طبقاتی، قومیت‌گرایی و دیگر مصادیق تفاخر جامعه امروزی مشاهده نمی‌شد.

استاندار قم تاکید کرد: اگر کوچکترین انحرافی از آرمان‌ها و باور‌های شهدا داشته باشیم، پیام آوران صادقی برای شهدا نخواهیم بود و رمز بقای انقلاب به همین خون شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها