مجتهد زاده:

زنان، نقش آفرینانی حماسه ساز در عزت آفرینی دفاع مقدس هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دومین نشست هم اندیشی شورای راهبردی سازمان های مردم نهاد ابراز داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری زنان، نقش آفرینانی حماسه ساز در جایگاه همسری و مادری شهدا بودند.
کد خبر: ۳۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ - 14December 2014

زنان، نقش آفرینانی حماسه ساز در عزت آفرینی دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس، مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: این زنان بودند که روحیه ارزشی دفاع مقدس را در اذهان مردانشان پروراندند و نوای دفاع از اسلام و میهن  را در گوش همسران و فرزندان و برادران خود نواختند.

وی در رابطه با نقش سمن ها در ثبت و نشر خاطرات زنان دفاع مقدس این نکته را یاد آور شد که: سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط گسترده  با مردم ، نقش موثر و ریشه ای را می توانند در این زمینه ایفا کنند و ما با تمام توان و قدرت به همکاری آنان می شتابیم تا بتوانیم گوشه ای از این وظیفه خطیر را به عهده بگیریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت مشارکت سازمان های مردم نهاد به تعامل دو جانبه، اهداف این سلسله نشست ها را مرور و خلاصه ای از مباحث پیشین را ارائه کردند.

در این نشست همچنین الهه راستگو عضو شورای شهر تهران و رییس ستاد ساماندهی سمن های تهران، به عنوان میزبان جلسه گفت: ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد دارای کار گروه های مختلفی از جمله کار گروه دفاع مقدس است که با توجه به این کار گروه می تواند سهم بسزایی در نشر آثار و ارزش های زنان دفاع مقدس داشته باشد و از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

در پایان هریک از میهمانان به ارائه گزارشات خود بر مبنای مصوبات جلسه پیشین پرداختند و نظرات خود رامطرح نمودند که اهم نظرات  به شرح ذیل می باشد:

تاکید اعضا بر ضروت توجه این شورا به بیانات مقام معظم رهبری که در سومین جلسه علمی زنان فرهیخته مطرح شد.

اعلام آمادگی همه جانبه جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر مبنی بر مشارکت جدی در تامین هزینه های مراحل ثبت و نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس و تاکید ایشان بر ضرورت تلاش سازمان در نشر گسترده آثار.

راه اندازی سامانه ثبت خاطرات و تخصیص بخشی از آن به خاطرات زنان دفاع مقدس.

استفاده از نرم افزار ایران مجازی که توسط جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر راه اندازی شده و اختصاص بخشی از آن به آمار و اطلاعات زنان دفاع مقدس.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار