نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

پیاده‌روی اربعین از سرمایه‌های بزرگ معنوی است

آیت‌الله «سید احمد میر عمادی» گفت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد کینه و بحث‌های عرب و عجم، اختلاف ایجاد کنند ولی ما باید همه تحت یک شعار واحد پیش برویم و بدانیم که پیاده‌روی اربعین یکی از سرمایه‌های معنوی ما است.
کد خبر: ۳۶۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ - 05September 2019

پیاده‌روی اربعین یکی از سرمایه‌های معنوی ماست

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان در جلسه‌ای که با مدیران موکب‌های مردمی اربعین استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: ما سرمایه‌های معنوی فراوانی داریم ولی آن‌طور که باید از این سرمایه‌ها استفاده نکرده‌ایم.

وی افزود: یکی از این سرمایه‌ها محبت اهل‌بیت (ع) است که امروز دشمن را به ستوه آورده، از زمانی که مردم نیجریه محب اهل‌بیت شدند، حکومت نجریه درمانده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: عاشورا و اربعین دومین سرمایه بزرگ ما است که انقلاب اسلامی را پیروز کرد، امروز بزرگترین تجمع در عالم در اربعین اتفاق می‌افتد که همه اقشار جامعه از اقصی نقاط دنیا گرد یکدیگر می‌آیند.

وی بیان کرد: برخی افراد نادان می‌گویند ما باید این تجمعات عاشورا را مدیریت کنیم، مگر شما این افراد را دعوت کرده‌اید که بخواهید مدیریت کنید.

آیت‌الله میرعمادی گفت: اشک مردم بر امام حسین (ع) یکی دیگر از سرمایه‌های معنوی ما است که افراد منافق را به ستوه درآورده است؛ همین اشکی که می‌خواهند آن را از بین برند ولی نمی‌توانند و می‌بینیم که علمان بزرگی مثل امام بزرگوار برای فرزند خود اشک نمی‌ریزد اما برای امام حسین (ع) با افتخار گریه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز عزاداری ما با 2 تهدید مواجه است، تصریح کرد: انگلیس خبیث که اثرگزاری مراسمات عزارداری را دیده‌ است، مثل موریانه کار می‌کند و به دنبال این است که با ترویج خرافات و بدعت، عزاداری‌ها را از درون تهی کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: خطر دیگر از سوی استکبار جهانی است که در قالب طنز، زیرسؤال بردن و مسخره کردن، درصدد است که تأثیرگذاری مراسمات عزاداری را از بین ببرد که با شروع محرم حجم این کلیپ‌ها بیشتر هم شده است.

وی رمز ماندگاری هیئات مذهبی را در اخلاص، معرفت و محبت دانست و افزود: یکی دیگر از سرمایه‌ها همین هیات‌های عزاداری است که از بدو حادثه کربلا شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است؛ اخلاص به عزاداری‌ها برکت می‌بخشد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به دوراندیشی و درایت بی‌نظیر مقام معظم رهبری در شکل‌دهی پیاده روی اربعین، عنوان کرد: البته این کار سابقه داشته ولی آن کسی که به پیاده روی اربعین شکل داد و هویت بخشید مقام معظم رهبری بود آن هم در شرایطی که داعش در عراق مستقر بود و سلاح در اختیار داشت و انفجار ایجادمی‌کرد؛ برخی می‌گفتند جلوی این کار را بگیرید که خطری جدی مردم را تهدید می‌کند ولی رهبر گفت هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نیفتاد.

وی با اشاره به ضرورت هوشیار بودن و پرهیز از اختلاف، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که عراقی‌ها در مراسم اربعین میزبان و پذیرائی کننده هستند بنابراین حرمت و احترام آنها را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد کینه و بحث‌های عرب و عجم، اختلاف ایجاد کنند ولی ما باید همه تحت یک شعار واحد پیش برویم و بدانیم که پیاده‌روی اربعین یکی از سرمایه‌های معنوی ما است پس تلاش کنیم که با خودخواهی و بی‌توجهی این سرمایه را از بین نبریم.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه باید به مردمی بودن اربعین افتخار کنید، عنوان کرد: به مردم، نذورات و کمک‌های مردمی تکیه کنید که بسیار ثمربخش و پربرکت و ماندگارتر است، البته مسئولان که بیت‌المال و امکانات جمهوری اسلامی در اختیار آنهاست، وظیفه دارند که کمک کنند ولی سعی کنید مردمی بودن این حرکت حفظ شود.

وی بیان کرد: از این ظرفیت برای تقویت دین و ایمان استفاده کنید به‌ طوری‌ که وقتی کسی وارد یک موکب شد پخته و ساخته شود و روح مقاومت در او دمیده شود چون هدف این است که با ایستادگی و مقاومت دین خدا را گسترش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه باید بعد تربیتی، اخلاقی و تأثیرگذاری مواکب را تقویت کنیم، تصریح کرد: اگر موکب‌ها را به محل تعلیم و تربیت تبدیل کنیم و روح خدمت و مقاومت در آنها دمیده شود موفق عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خیمه امام حسین (ع) خیمه مقاومت، عزت و تربیت و اخلاق است،گفت: ما در گام دوم انقلاب به اخلاق و معنویت نیازمندیم و باید تلاش کنیم که این نهضت خونین امام حسین (ع) را به نهضت امام مهدی (عج)برسانیم.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: ما باید به سوی تمدن اسلامی حرکت کنیم و بدانیم که حرکت عظیم اربعین حسینی رساننده ما به تمدن اسلامی است، ما تمدن اسلامی را به کاخ و ساختمان نمی‌دانیم بلکه مسیر تمدن اسلامی از اربعین حسینی می‌گذرد و به دست نیروهای مخلص محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: همانطور که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه گفت زمانیکه با فساد مبارزه می‌کنیم و علیه افرادی که وابسته قدرت و ثروت هستند حرف می‌زنیم، آنها فوراً شروع به شایعه‌پراکنی و تهمت می‌کنند؛ امروز به گونه ای شده که افراد رفاه‌طلب و سودجو طلبکار شده‌اند و افراد حزب‌الهی که سینه خود را برای اسلام و ولایت سپر کرده‌اند بدهکار؛ اما خیال نکنند که می‌توانند بتازند و هر شایعه‌ای را پخش کنند قطعاً این انقلاب با شتاب، مسیر خود را ادامه می‌دهد و ما باید تلاش کنیم که از این حرکت عظیم جا نمانیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز در پنجمین مرحله انقلاب قرار داریم، افزود: تاکنون چهار مرحله از انقلاب سپری شده و یک مرحله دیگر باقی مانده است، در تمام آن چهار مرحله پیروز شدیم درحالی که می‌گفتند امکان پیروزی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مرحله اول انقلاب، رویارویی با طاغوت بود که با مشت و دست خالی پیروی شدیم، مرحله دوم رویارویی با منافقین و ضدانقلاب‌ها بود، که با وجود ترورها و کارشکنی‌ها باز هم انقلاب پیروز شد.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: مرحله سوم رویارویی با صدام متجاوز بود که در آبادان فقط یک توپ 125 داشتیم و هشت سال طول کشید ولی در نهایت ما موفق شدیم، مرحله چارم رویارویی با فتنه گران داخلی بود که خارج نشینان و ضدانقلابها چمدانهای خود را برای بازگشت به ایران بسته بود و می‌گفتند انقلاب تمام شده ولی باز هم بر آنها غلبه کردیم.

وی بیان کرد: امروز در مرحله پنجم قرار داریم و آن رویارویی با شیطان اصلی و استکبار جهانی است که شاید باورتان نشود ولی قطعاً پیروزیم چون نشانه‌های پیروزی دیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار