در اولین جمعه ماه محرم؛

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پلدختر

در اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در پلدختر برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ - 06September 2019

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پلدختر

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، در نخستین جمعه ماه محرم، همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان و جمع کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) در محل سالن امام علی (ع) پلدختر برگزار شد.

در این آئین مادران پلدختری نوزادان خود را به سر بندهایی که منقش به نام مبارک «یا حسین (ع)» و «یا ابوالفضل (ع)» بود همراه با لباس‌های سبز و سفید ملبس کرده و عاشقانه حضور پیدا کردند.

مادران در این مراسم با در آغوش گرفتن شیرخواره‌های خود به یاد دردانه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) و مادر داغدیده اش اشک ماتم ریختند که حال و هوای خاصی به این محفل داده بود.

مادران عزادار حسینی با روی دست گرفتن کودکان خود به عنوان فدایی علی اصغر، سرباز کوچک ولایت و امام زمان خود معرفی و برای تربیت سربازان منجی عالم بشریت اعلام آمادگی کردند که جلوه بارز این مراسم بود.

در این آئین معنوی شرکت کنندگان با سینه زدن حزن و اندوه و گریستن بر مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) و مادران داغدیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام هبت الله هاشمی معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دبیر بنیاد مهدویت استان لرستان بود، مداح اهل بیت (ع) نیز به مرثیه سرایی در مدح حضرت علی اصغر پرداخت و مادران با قرائت نذر نامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار