امام جمعه خرم آباد:

مسئولین اقتدار هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند

آیت الله سید احمد میر عمادی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا چیزی جز خسران برای ملت و کشورمان ندارد، گفت: حرف مردم با مسئولین این است که اقتدار هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند.
کد خبر: ۳۶۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ - 06September 2019

مسئولین اقتدار هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا عامل اصلی عبرت آموزی از حوادث است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در حدیثی می‌فرماید «اگر سه چیز نبود انسان در مقابل هیچ چیزی سر فرود نمی‌آورد. اول فقر و تنگ دستی، دوم بیماری و سوم مسئله مرگ»؛ آنگاه امام حسین (ع) فرمود «ای مردم در همه حوادث از تقوا درس عبرت بگیرید و بدانید تقوا شما را به خدا نزدیک خواهد کرد».

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم، تصریح کرد: این ایام را تسلیت می گویم، امسال عزاداری سیدالشهدا (ع) بسیار باشکوه برگزار می‌شود و هیئت‌ها با عظمت عزای امام حسین (ع) را برپا کرده‌اند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) درس‌ها و پیام‌های فراوانی دارد، افزود: مهم‌ترین درس قیام عاشورا مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و حفظ عزت و کرامت انسانی است. امروز مهم‌ترین مشکلی که جوامع بشری به آن مبتلا هستند سلطه جهانی استکبار است. راه نجات ملت‌ها از ستم زورگویان و زیاده خواهی استکبار جهانی و از ظلم سلطه جویان عالم، ایستادگی و مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر دشمنان قطعاً هزینه دارد، اما هزینه ایستادگی در برابر دشمن در برابر دستاوردهایی که دارد ارزشمند است، گفت: امام حسین (ع) خود، فرزندان، اهل بیت و اصحابش را فدا کرد برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم و منکر عظیم عصر خود. این هزینه ایستادگی را امام پرداخت کرد اما دستاوردی که به دست آورد برای همیشه زنده ماند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امام حسین (ع) با ایستادگی خود ثابت کرد جبهه باطل و ظلم اگرچه به ظاهر پیروز میدان باشد اما قطعاً به اهداف خود نمی‌رسد و بازنده میدان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) با مقاومت و ایستادگی خود برای بشریت آزادی، عزت، کرامت، بزرگی، سربلندی و استقلال را به ارمغان آورد.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ماهم با الگوگیری از نهضت حسینی و ایستادگی و مقاومت، امروز دستاورد بزرگی در سایه انقلاب اسلامی به دست آوردیم؛ اگر آن روز امام حسین (ع) در مقابل یزید زمان خود ایستاد، به تعبیر شهید مطهری امروز هم باید در برابر یزید زمان خود بایستیم.

وی با تاکید بر اینکه یزید دوران امام حسین شخصی شراب خوار، فاسد، میمون باز و… بود، امروز هم یزید زمان ما چنین است، رئیس جمهور آمریکا یک انسان دروغگو، عیاش، دارای اخلاق فاسد و شراب خوار است، آیا تفاوتی بین این دو طاغوت می‌بینید؟ امروز ترامپ یک فرد دنیا طلب ثروت اندوزی است که برای منافع خود تلاش می‌کند، افزود: تاریخ تکرار می‌شود و قطعاً آن شعار امام حسین (ع) امروز هم باید عملی باشد که هرگز مثل حسین با مثل یزید فساد مذاکره نمی‌کند، دست بیعت نمی‌دهد.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: امروز هم حرف مردم این است که هرگز ملت بزرگ و با عزت ایران اسلامی با فردی مثل رئیس جمهور آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه یکی دیگر از درس‌های مهم نهضت عاشورا عبادت و بندگی خدا است، اظهار داشت: امام حسین (ع) در شب عاشورا مهلت گرفت تا نماز و قرآن بخواند و بندگی خدا را به جا بیاورد. در ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ نماز اول وقت را فراموش نکرد، در آن میدانی که از هر طرف تیر می‌آمد او ایستاد و نماز اول وقت را اقامه کرد.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید از امام حسین (ع) درس بگیریم و نماز ظهر عاشورا را فراموش نکنیم، نماز را در اول وقت اقامه کنیم و نشان دهیم که ما عزاداران حسینی به تاسی از امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را در اول وقت اقامه می‌کنیم.، تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا در مصلای الغدیر خرم آباد اقامه می‌شود، شرکت کنید که درس نهضت عاشورا عبادت و بندگی خدای متعال است.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش اروپا به ویژه فرانسه برای حفظ برجام گفت: خیلی روشن است که اروپا دارد با برجام بازی می‌کند، هیچ اقدام عملی برای انجام تعهدات خود نداشته است بلکه برعکس عملاً همراه آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه اروپا با برجام بازی می‌کند، ایران را سرگرم می‌کند و زمینه را برای فشار آمریکا فراهم می‌کند، تصریح کرد: اروپایی‌ها ایران را مشغول می‌کنند و از طرف دیگر آمریکا روز به روز تحریم‌ها را بیشتر می‌کند، این درس عبرت نیست؟ اینکه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند به اروپایی‌ها نمی‌شود اعتماد کرد آیا غیر از این است؟ ۴ ماه به اروپا فرصت داده شد و هیچ اقدامی نشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه دو گام برای کاهش تعهدات برجام از سوی ایران برداشته شد اما ملت ایران به اینها قانع نیست، امروز هم گام سومی برداشته می‌شود، افزود: حرف متدینین، انقلابیون و دوست داران نظام این است که در قضیه هسته‌ای عزت و اقتدار به دست آوردیم، این اقتدار آمریکا را به پای میز مذاکره کشاند اما با برجام فعالیت هسته‌ای ما متوقف شد؛ حرف مردم با مسئولین این است که اقتدار و عزت هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده است که با زورگویان عالم باید با زبان زور سخن گفت، ادامه داد: حزب الله لبنان می‌آید اسرائیل را تهدید می‌کند، آنها را دچار وحشت و اضطراب می‌کند و سرانجام انتقامش را می‌گیرد. اینها چنان وحشت کردند که پادگان‌های خود را تخلیه کردند، سنگرها را تخلیه کردند، تا جایی که سید حسن نصر الله سخنرانی می‌کند و با لبخندش رژیم صهیونیستی را مسخره می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز در سیاست خارجی هم اقتدار دفاعی جلو می‌رود و هم فعالیت دیپلماسی، اما فعالیت دیپلماسی گام به گام به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: اگر برگردیم به آن عزت و اقتدار اول قطعاً جرأت نمی‌کردند تحریم‌ها را شدت بدهند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ملت ایران حسینی است، شعار ملت ایران «هیهات من الذله» است، افزود: ما مردم ایران برای برپایی دین خدا و پرچم اسلام نهضت کردیم و این قیام را حفظ و حراست می‌کنیم. گرامی می‌داریم یاد شهدا به ویژه شهدای ۱۷ شهریور که در آن جمعه سیاه خونین رژیم پهلوی مردم تهران را در میدان ژاله قتل عام کرد. امروز بار دیگر با شهدا پیمان می‌بندیم در راه انقلاب ثابت قدم و استوار بمانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار