امام جمعه کرمان تاکید کرد؛

ضرورت اقدام قاطعانه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا

حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» گفت: اجرای گام سوم در کاهش تعهدات برجامی باید محکم‌تر برداشته شود و در دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا باید قاطع‌تر عمل کرد.
کد خبر: ۳۶۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ - 06September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع)، با بیان اینکه حادثه عاشورا جامعه را به دو دسته حق‌طلب و دنیاطلب تقسیم کرد، اظهار داشت: یک دسته پای ارزش‌های اسلامی ایستادند و در این راه شهادت را افتحار می‌دانند و در مقابل دسته‌ای دنیاطلب که همه همت آنها دنیا و جاذبه‌های آن است و در جهت رسیدن به آن دست به هر کاری می‌زنند.

امام جمعه کرمان افزود: در تاریخ اسلام هیچ‌گونه حادثه‌ای مانند حادثه عاشورا وجود ندارد که آگاهانه در مقابل ظلم ایستادگی کرده باشد و امام حسین (ع) آگاهانه شهادت را انتخاب کرد و همه آزادمردان در حوزه اسلامی و خارج از آن، قانع شدند که به ایشان اقتدا کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نفاق در رقم زدن حادثه عاشورا تاثیر زیادی داشت و عاشورا به لحاظ معنویت بزرگ که نه تنها دوران خود بلکه تاریخ اسلام را در دوران بعد تحت تاثیر قرار داد و تمام جغرافیای اسلام را متوجه جریان حق‌طلب خود کرد.

وی با اشاره به اینکه حادثه عاشورا جریانی بود که جامعه را نجات داد بیان داشت: حادثه عاشورا به ما یاد داد که عاشورایی تصمیم بگیریم و زندگی کنیم و امروز ملت با هم دلی و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب در مقابل امریکا ایستادگی می کنند.

سلیمانی در ادامه بیان داشت: امت اسلامی باید با وحدت و همدلی در خط رهبر معظم انقلاب اسلامی از مقاومت در مقابل تجاوزگری‌ها و تمامیت خواهی‌های استکبار جهانی کوتاهی نکنند و اجرای گام سوم در کاهش تعهدات برجامی باید محکم‌تر برداشته شود و در دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا باید قاطع‌تر عمل کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در شرایط کنونی مذاکره هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: اروپایی‌ها تنها می‌خواهند ما را معطل کنند، لذا گام سوم را باید محکم‌تر برداشت و مسئولان بایستی با قدرت و قاطعیت از دستاوردهای انقلاب دفاع و به شهدا اقتدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار