یدیعوت‌آحارونوت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به آمریکا بستگی دارد

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را آمریکا و نه کشورهای عربی تعیین می‌کند.
کد خبر: ۳۶۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ - 06September 2019

یدیعوت‌آحارونوت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به آمریکا بستگی داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه در گزارشی نوشت که شکست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تا حد زیادی وابسته به آمریکا است.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از  «حسن مرهج» از کارشناسان امور سیاسی نوشت که اتحادیه عرب همچنان تابع موضع و خواسته‌های آمریکا است و همین موضوع درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه وجود دارد.

المرهج همچنین افزود که اخراج سوریه از اتحادیه عرب در سال 2011 نیز به درخواست آمریکا صورت گرفت.

این در حالی است که یدیعوت آحارونوت نوشت که حضور گسترده و فراتر از انتظار کشورهای عربی در نمایشگاه بین‌المللی امسال دمشق برای «بشار اسد»‌ رئیس جمهور سوریه بسیار مهم بود.

المرهج نیز اضافه کرد که از لحاظ راهبردی، نمایشگاه بین‌المللی دمشق پیروزی بزرگی برای سوریه بود و واشنگتن نیز این را درک کرده است.

شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق با شعار «از دمشق به همه جهانیان» دو هفته پیش توسط «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه افتتاح شد. 

این سومین دور برگزاری نمایشگاه مذکور از زمان آغاز بحران در سوریه است. این نمایشگاه به مدت چند سال متوقف شده و پنجاه‌ و نهمین دور آن در سال ۲۰۱۷ برگزار شد.

به گفته سامر الخلیل وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه ۳۸ کشور عربی و خارجی با بیش از ۱۷۰۰ شرکت در دو بخش دولتی و خصوصی در این نمایشگاه مشارکت داشتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار