مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

کتابخانه‌‌های عمومی سنگر فرهنگی در مقابل تهاجمات دشمن هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ‌77 کتابخانه عمومی شهری و 30 کتابخانه عمومی روستایی و مرزی در استان داریم که اینها به عنوان سنگر فرهنگی تلاش می‌کنند از نفوذ فرهنگی دشمن جلوگیری کنند.
کد خبر: ۳۶۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 07September 2019

کتابخانه‌‌های عمومی سنگر فرهنگی در مقابل تهاجمات دشمن هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا رضایی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: ایام هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: حماسه‌های دفاع مقدس فراموش نشدنی هستند و ما جدا از وظایف قانونی خود کار در حوزه دفاع مقدس و ایثار و  شهادت را از وظلیف شرعی خود می‌دانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این رابطه باید سایر ‌سازمان‌ها و نهادی اجرایی همکاری کنند تا اطلاع‌رسانی خوبی از طریق صداو سیما، فضای مجازی و سطح عمومی جامعه صورت گیرد.

راه‌اندازی بخش دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: مشکل ما در کشور وقت نگذاشتن برای مطاله کتاب است و با وجود اتفاق‌های خوبی که در حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس افتاده است ولی باز هم میزان مطالعه کتاب در این حوزه پایین است.

«محمدرضا فخر» افزود : حدود 140 عنوان کتاب در این حوزه در سال گذشته به چاپ رسیده است ولی بیشتر آنها در حد شاسی باقی مانده که برای انتشار آن باید ‌برنامه‌ای اندیشید.

وی تصریح کرد: مسابقات کتابخوانی باید جای خود را در بین مردم باز کند و به صورت ویژه این اتفاق باید در حوزه دفاع مقدس بیفتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: نشر کتاب الکترونیک و صوتی در دستور کار ما قرار دارد.

فخر به برگزاری یادواره شهید محمود کاوه در اواخر شهریور در بیرجند اشاره کرد و گفت: قرار است در حاشیه این یادواره نمایشگاه و فروش کتاب برگزار شود.

وی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس بخش دفاع مقدس در برخی کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار