به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع گروه فدائیان اسلام+ فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت سال ۵۹ در جمع نیرو‌های گروه فدائیان اسلام حضور یافته و به سخنرانی پرداختند. تعدادی زیادی از این رزمندگان در سال ۶۰ به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۶۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ - 28September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، گروه فدائیان اسلام در نخستین روز‌های جنگ در خرمشهر از اقشار، زبان و افکار مختلف تشکیل شد. فرماندهی این گروه را شهید «سیدمجتبی هاشمی» بر عهده داشت. نیرو‌های این گروه آموزش نظامی ندیده و جنگ‌های نامنظم انجام می‌دادند.

در این گروه نام افرادی همچون «شاهرخ ضرغام» به چشم می‌خورد. او و نوچه‌هایش در روز‌های نخست جنگ، به این گروه پیوستند و متحول شدند. این گروه نقش بسزایی در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر داشت. شهید «محمد جهان‌آرا» فرمانده سپاه خرمشهر در وصف گروه فداییان گفت: «اگر سیدمجتبی هاشمی و گروهش در شهر نبودند، خرمشهر ۲۰ روزه سقوط می‌کرد.»

سردار قاسم صادقی از رزمندگان گروه فدائیان اسلام، سال‌ها بعد از شهادت همرزمانش یادمان دشت ذوالفقاری را در آبادان به یاد این شهدا افتتاح کرد که یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا در این یادمان حضور می‌یابند و روایتگری می‌کنند.

حضرت امام خامنه‌ای اردیبهشت سال ۵۹ در جمع نیرو‌های گروه فدائیان اسلام رفتند و به سخنرانی پرداختند. تعدادی زیادی از این رزمندگان در سال ۶۰ به شهادت رسیدند. ایشان در آن دیدار فرمودند «شما را احساس تکلیف به اینجا آورده است. اینجا که چیزی نبود شما بیایید. همه چیز جا‌های دیگر است. خوراک، پول، مقام، نام و نشان جای دیگر است. اینجا خمپاره، گلوله توپ و آفتاب داغ است. چیزی که شما را به اینجا می‎‌آورد، انگیزه است. چیزی در باطن شما است و شما را به تلاش وا می‌دارد. آن چیز با ارزشی است، سعی کنید که در شما بماند و برای خدا از آن استفاده کنید. من امیدوارم شما برادر‌ها که در اینجا مشغول مجاهدت و فداکاری هستید و در این هوای گرم و شرایط سخت و زیر آتش همیشگی دشمن، با کمبود‌ها و ناراحتی‌ها می‌سازید، ان‌شاالله با پیروزی که خواهید دید؛ اولا خستگی‌تان دربیاید، ثانیا در میدان جنگ، معرفت دینی و تقوای اسلامی را آزمایش کنید. ثالثا برای آینده اسلام و مسلمین ذخیره‌های تمام‌نشدنی باشید. اگر شما در سنگر عکس ما را دارید، ما در دل‌مان که سنگر خداست، عکس همه شما را داریم.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار