مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

برگزاری نماز ظهر «تاسوعا» و «عاشورای» حسینی در ۳۰۰ امامزاده مازندران

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزادگان استان مازندران با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه اقامه می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ - 07September 2019

برگزاری نماز ظهر «تاسوعا» و «عاشورا» در 300 امامزاده مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در دهه اول ماه محرم اظهار داشت: نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا به پیروی از امام حسین (ع) با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در امامزادگان اقامه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهارداشت: ایشان همچنین بر برپایی نماز جماعت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه نیز تاکید داشته‌اند.

حیدری‌جناسمی اضافه کرد: هرساله در ایام ماه‌های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع)، تبیین قیام اباعبدالله‌الحسین (ع)، تبیین عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره‌گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: امسال طرح ملی سوگواره «بصیرت عاشورایی» در دهه اول ماه محرم در ۳۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حیدری‌جناسمی ادامه داد: همچنین در راستای برگزاری طرح ملی سوگواره «بصیرت عاشورایی» به‌صورت گسترده در امامزادگان مجری طرح، نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور عزاداران اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار