مدیرکل حفظ آثار کرمان:

مادران شهدا مهمترین عناصر انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه همه ما به نوعی در انتقال فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس باید تلاش کنیم، گفت: مادران شهدا مهمترین عناصر انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه هستند.
کد خبر: ۳۶۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ - 07September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمدمهدی ابوالحسنی» در گردهمایی مادران و خواهران شهدا به عنوان «پیام آوران عاشورا» در جوار گنبد جدید حرم مطهر امام حسین (ع) اظهار داشت: ساخت گنبد امام حسین (ع) در این مکان فرصتی بی‌نظیر را نصیب کرمانی‌ها کرده است و از آن جایی که هر دعایی زیر این گنبد شریف قبول می‌شود، باید شکرگذار این رزق و روزی خداوند باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، حضور مادران شهدا معنویت مکان ساخت گنبد امام حسین(ع) را دو چندان کرده است، افزود: تشکیل گروه‌های فرهنگی و برگزاری جلسات در این مکان، فرصتی گرانبها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس این مکان معراج شهدا بود و مادران و خواهران شهدا به خوبی به خاطر می‌آورند که شهدای گرانقدر را ابتدا به اینجا آورده و سپس تشییع می‌کردند و از این لحاظ بسیار مکان مقدس و ویژه‌ای است.

ابوالحسنی با اشاره به اجرای برنامه و حضور مادران و همسران شهدا در مدارس کرمان گفت: در واقع حضور مادران و همسران شهدا در مدارس به نوعی انتقال پیام عاشورا است و تجربه و بازخورد این برنامه‌ها در مدارس که در حال اجرا است، بسیار بیشتر از تصورات ما بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه همه ما به نوعی در انتقال فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس کوتاهی کردیم و باید در این عرصه تلاش کنیم، افزود: مادران شهدا مهمترین عناصر انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه هستند.

در ادامه این مراسم «محمد بیدشکی» معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات کرمان پیرامون چگونگی ساخت گنبد، لاغرسازی و مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر توسط خادمان ایرانی و کرمانی توضیحاتی بیان کرد.

حضور در کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر و قرائت حدیث کسا و زیارت عاشورا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار