امیر خرم‌طوسی در گردهمایی محققان غیرصنعتی آجا:

ارتش در حال تولید دانش مورد نیاز در ابعاد نظامی نوین است

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: ما امروز علاوه بر تعمیر گسترده قطعات و تعمیرات اساسی تجهیزات خود، در حال تولید دانش مورد نیاز در ابعاد نظامی نوین هستیم.
کد خبر: ۳۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ - 15December 2014

ارتش در حال تولید دانش مورد نیاز در ابعاد نظامی نوین است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ رضا خرمطوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش و مسئول قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا، صبح امروز در گردهمایی محققان تحقیقات غیرصنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، اظهار داشت: پس از آغاز جنگ تحمیلی، سازمان جهاد خودکفایی ارتش با تدابیر نایب امام زمان(عج) حضرت آیتالله خامنهای تشکیل شد و ادامه این راه، کشور را از وابستگی نجات داد.

وی افزود: ما امروز علاوه بر تعمیر گسترده قطعات و تعمیرات اساسی تجهیزات خود، در حال تولید دانش مورد نیاز در ابعاد نظامی نوین هستیم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اهمیت امنیت پایدار را درک کرده و برای تحقق آن تلاش میکنیم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با تأکید بر اهمیت اقدامات جهاد خودکفایی، به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در زمینه ساخت تانک ذوالفقار، کسب رتبه تحقیقاتی در سال 1375، نصب کاتیوشا بر روی نفربر زرهی، و ابداع دستگاههای رفع آلودگی شیمیایی و همچنین اقدامات نیروی هوایی ارتش در زمینه اورهال جنگندهها و ساخت شبیهسازها اشاره کرد.

امیر خرمطوسی در همین زمینه به اقدامات نیروی دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با ساخت شناورهای کلاس جماران و پیکان، و طراحی و ساخت زیردریاییهای جدید، و همچنین قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با طراحی و ساخت سامانههای راداری، منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه ما در گذشته ضمن اینکه قادر به ساخت تجهیزات مورد نیاز نبودیم و حتی در بحث تعمیرات هم وابسته به دیگر کشورها بودیم، تصریح کرد: ارتش امروز با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و به لطف جهادخودکفایی به جایی رسیده که امروز در هوانیروز ما تاکنون ۸۰۰ هزار ساعت پروازی را داشتیم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش افزود: مقام معظم رهبری میفرمایند "یکی از مسائلی که بهواسطه انقلاب در کشور و بهویژه ارتش گُل کرد گرایش به استقلال و تولید خلاقیت مرتبط با علم و فنآوری بود، که بهواسطه تلاش و ممارست علمی در جهاد خودکفایی به منصه ظهور رسید."

امیر خرمطوسی با اشاره به فعالیتهای ارتش جمهوری اسلامی در عرصه علم و فنآوری گفت: امروز به لطف پژوهش و تلاشهای محققان ارتش، ما حتی در حوزه پزشکی نیز حرفهایی برای گفتن داریم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش در ادامه، برکات امروز جهاد خودکفایی را نشأت گرفته از تدابیر مؤثر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: مسیر تحقیق و پژوهش در عرصه خودکفایی، یک مسیرطولانی و تمام نشدنی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با توجه به دستاوردهای ارتش در زمینههای مختلف مدال افتخار استقلال و جهاد در عرصه خودکفایی را به ارتش مرحمت فرمودند و امروز این مدال بر سینه محققان ارتش جمهوری اسلامی میدرخشد.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش افزود: دستور فرمانده کل قوا این است که افراد کارآمد و متخصص بکوشند و فعالیت کنند تا هیچگاه در مقابل دشمنان این ملت دست دراز نکنیم.

امیر خرمطوسی در پایان تاکید کرد: امروز ارتش در صحنه مبارزه و فداکاری گام نهاده و توانسته با کارایی خود توجه همه مردم را به خود جلب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار