برگزاری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی بر سر مزار شهید «دین‌شعاری»

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی بر سر مزار شهید «محسن دین‌شعاری» واقع در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ - 08September 2019

برگزاری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی بر سر مزار شهید «محسن دین شعاری»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم عزاداری تاسوعای حسینی، فردا (دوشنبه) ساعت ۸ تا ۱۰ صبح بر سر مزار شهید «محسن دین‌شعاری» واقع در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران به همت گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا، رزمندگان، ایثارگران و عموم مردم، همراه با قرائت زیارت عاشورا توسط حجت‌الاسلام «نیکو محمدی»، سخنرانی حجت‌الاسلام «سید حسین مومنی» و مدیحه‌سرایی حاج «سعید یزدانی» و حاج «علی رحیمی» برگزار خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید «محسن دین‌شعاری» متولد سال ۱۳۳۸ از همان اوایل نوجوانی به اهل‌بیت (ع) علاقه زیادی داشت و در همین راستا هیئت «شهدای کربلا» را تأسیس کرد. وی در امواج خروشان انقلاب در تظاهرات‌های انقلابی حضوری فعال داشت و جزو اولین سربازانی بود که به فرمان امام خمینی (ره) به پادگان‌ها برگشتند و خودشان را معرفی کردند.

محسن دین‌شعاری در سال‌های ۵۷ و ۵۸ خدمت مقدس سربازی را انجام داد و پس از آن در سال ۱۳۶۰ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست؛ با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه‌های نبرد شتافت و به عنوان مسئول گردان تخریب لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) مشغول به خدمت شد.

عملیات‌های «طریق‌القدس» و «کربلای ۱» یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های خالصانه این رزمنده دلاور است. وی سال ۶۶ می‌خواست برای بار دوم به سفر حج مشرف شود، اما به خاطر مسئولیت‌هایی که در جبهه داشت، از تشرف به حج منصرف شد و در همان سال در روز پانزدهم مردادماه مصادف با عید قربان به مسلخ عشق رفت و اسماعیل‌وار جان خویش را در حین خنثی‌سازی مین ضد تانک در قربان‌گاه «سردشت» فدای معبود خود ساخت.

این شهید والامقام در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: نظر به این‌که اگر لیاقت شهادت داشته باشم؛ بنابراین من راهم را انتخاب کردم [و] امیدوارم که شما هم دست خط من را (ولایت فقیه و برگزیدن راه شهادت) را انتخاب کنید... برادران در زمانی که اسلام در خطر است، همان‌طوری‌که امام عزیز قلب تپنده امت فرمود‌: به کسانیکه توانایی داشته باشند واجب می‌شود که برای پاسداری از حریم اسلام و قرآن به مقابله با دشمن برخیزند و مواظب باشید که این جنایتکاران هر روز برای نابودی جمهوری اسلامی ایران نقشه می‌کشند؛ اما شما همان‌طوری‌که تا به حال نقشه آن‌ها را با اتکال به الله نقش بر آب کردید، حالا هم هوشیار باشید که ان‌شا‌ءالله کاری از دست‌شان ساخته نیست؛ اما نگذارید ریشه بگیرند و چند جمله از جملات گهربار امام امت و مسئولین کشور که می‌فرمایند فراموش نکنیم که در جنگ با آمریکا هستیم و ما متکی به خدا هستیم و با اتکال به خدا از هیچ ابرقدرتی ترسی نداریم و ما مثل امام حسین (ع) در جنگ وارد شویم و مثل حسین (ع) باید به شهادت برسیم و تا آن‌جایی در خاک عراق پیش می‌رویم که خواسته‌هایمان را بگیریم و هرگز زیر بار ذلت نخواهیم رفت. هیهات من الذله...

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار