اردوغان:

آمریکا می‌خواهد برای تروریست‌ها منطقه امن ایجاد کند

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که آمریکا می‌خواهد تا برای تروریست‌ها و نه ترکیه منطقه امن ایجاد کند.
کد خبر: ۳۶۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ - 08September 2019

آمریکا می‌خواهد برای تروریست‌ها منطقه امن ایجاد کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنانی درباره «منطقه امن» در شمال سوریه گفت: آن چیزی که ترکیه در ذهن دارد با آن چیزی که آمریکا در ذهن خود دارد یکسان نیست و به نظر می‌رسد که واشنگتن نمی‌خواهد منطقه امنی برای ترکیه ایجاد کند، بلکه می‌خواهد منطقه امنی برای سازمان‌های ترویستی تشکیل دهد.

به نوشته پایگاه خبری «ای‌اچ‌اِی»، رئیس جمهور ترکیه هشدار در صورتی که منطقه امن پیش از ماه سپتامبر ایجاد نشود ترکیه گزینه دیگری جز آنکه مسیر خود را طی کند ندارد.

وی افزود که با دو یا سه بالگرد یا پنج تا ۱۰ خودروی گشتی و چند صد سرباز، چیزی حاصل نخواهد شد.

اردوغان اضافه کرد: «در حالی که ما قصد داریم تا سازمان‌های تروریستی در منطقه را به صورت کامل حذف کنیم، آمریکا قصد دارد تا ما را با آن‌ها در یک جا گرد هم آورد.»

رئیس جمهور ترکیه در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که رسانه‌ها امروز (یکشنبه) نخستین تصاویر از گشتی‌های مشترک آمریکا و ترکیه را که در حال گشت‌زنی در حدفاصل بین دو روستای «الحشیشیه» و «نص تل» در شرق شهر تل‌أبیض بودند، منتشر کردند. 

بر اساس این گزارش، گشتی‌های مشترک به مدت دو ساعت در این منطقه حضور یافته و پس از آن نیرو‌های ترکیه‌ای به پایگاه‌های خود در داخل خاک ترکیه بازگشتند.

آنکارا و واشنگتن اخیرا به توافقی درباره اعلام «منطقه امن» در شمال سوریه دست یافته‌اند.

طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، دو کشور درباره ایجاد مرکز هماهنگی عملیات مشترک و منطقه امن در شمال سوریه توافق کرده‌اند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها