احمدی:

یادواره شهدای گروه توپخانه ۱۵ خرداد سپاه برگزار می‌شود

فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه گفت: یادواره سرداران و ۱۱۸شهید گروه ۱۵ خرداد توپخانه نیروی زمینی سپاه ۲۱ شهریور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ - 09September 2019

یادواره شهدای گروه توپخانه ۱۵ خرداد سپاه برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار جلال احمدی فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: همزمان با هشتمین سالگرد شهادت سردار عباسعلی جان نثاری فرمانده پیشین این گروه، یادواره سرداران و ۱۱۸ شهید گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم شهید پرور اصفهان، پنج شنبه ۲۱ شهریور از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ در محل گروه توپخانه ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

گفتنی است، سردار شهید جان نثاری همزمان با دوران با شکوه انقلاب اسلامی، به صفوف انقلابیون پیوست و به وظیفه دینی خود در قبال مبارزه با رژیم ستم شاهی عمل کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سن شانزده سالگی جهت اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل ثبت نام کرد و پس از گذراندن آموزش‌های عمومی و بسیج به جمع رزمندگان اسلام پیوست و در لشکر ۸ نجف اشرف به عنوان نیروی پیاده، و پس از آن در مخابرات توپخانه لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، سپس به عنوان فرمانده آتشبار توپخانه و بعد از آن به عنوان جانشین اطلاعات و عملیات گروه توپخانه ۱۵ خرداد تا پایان دفاع مقدس حضور داشت.

وی در عملیات‌های والفجر مقدماتی، بدر، خیبر، بیت المقدس، والفجر های ۱، ۳ و ۸، کربلاهای ۳، ۵ و ۷، نصرهای ۵ و ۷ نقش آفرینی داشت.

شهید جان نثاری پس از جنگ تحمیلی  در مسئولیت‌های مختلفی مانند مسئول عملیات توپخانه نیروی زمینی سپاه، جانشین گروه توپخانه ۱۵ خرداد و در سال ۱۳۸۵ به عنوان فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد انجام وظیفه کرد و بواسطه تلاش هایی که داشت به اعطای درجه سرتیپ دومی از طرف فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۸۸ مفتخر شد.

وی سرانجام در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ در منطقه عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در ارتفاعات جاسوسان منطقه سردشت در مبارزه با پژاک و عوامل استکبار جهانی بر اثر اصابت گلوله دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها