طالبان در واکنش به توقف مذاکرات توسط ترامپ:

توقف مذاکرات صلح بیش از همه به زیان آمریکا است

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر توقف مذاکرات صلح واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ - 09September 2019

توقف مذاکرات صلح بیش از همه به زیان آمریکا است/ طالبان به کمتر از خروج کامل نیرو‌های خارجی راضی نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه طالبان در واکنش به لغو مذاکرات صلح توسط رئیس جمهور آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که توقف مذاکرات صلح بیش از همه به زیان آمریکا است و طالبان به کمتر از خروج کامل نیرو‌های خارجی راضی نمی‌شود.

گروه طالبان در بیانیه خود گفته است: ما با تیم مذاکره کننده آمریکا مذاکرات مفید داشتیم و توافقنامه نهایی شد، تیم مذاکره کننده تا دیروز از پیشرفت‌های انجام شده راضی بود و گفتگو‌ها را در فضای خوبی به پایان رساندیم، هر دو جهت مشغول آمادگی برای اعلام توافقنامه و امضای آن بودیم. پس از اعلام و امضای توافقنامه، تاریخ ۲۳ ماه جاری میلادی نخستین روز نشست مذاکرات بین الافغانی تعیین شده بود و کشور‌های منطقه، جهان و سازمان‌های جهانی نیز از این پروسه حمایت می‌کردند.

این بیانیه افزوده است: اکنون که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روند مذاکرات با طالبان را متوقف اعلام کرده است، تاوان این کار او بیش از هر کسی به خود آمریکا می‌رسد، اعتبار آمریکا را زیانمند و موقف آن را در قبال صلح برای جهان روشن ساخت، تلفات جانی و مالی آمریکا را بیشتر و نقش آمریکا را در تعامل سیاسی متزلزل معرفی می‌کند.

طالبان در بیانیه خود اضافه کرده‌اند: ما با ادامه مذاکرات ثابت کردیم که جنگ از سوی دیگران بر ما تحمیل شده و اگر به جای جنگ راه تفاهم اختیار شود، ما تا پایان برای آن متعهد می‌مانیم. عکس العمل نشان دادن بر یک حمله پیش از امضای توافقنامه، بیانگر حوصله مندی نیست. در حالی که اندکی پیشتر از این حمله، ایالات متحده و همکاران داخلی شان در حملات متعددی صد‌ها افغان را به شهادت رساندند و دارایی شان را طعمه آتش ساختند.

طالبان افزوده است که زلمی خلیلزاد دعوت نامه رئیس جمهور آمریکا برای رفتن طالبان به آمریکا را در اواخر ماه اگست به آن‌ها رسانده، اما آن‌ها این سفر را تا امضای توافقنامه در دوحه به تعویق انداخته بودند. طالبان برنامه قوی و موضع غیر متزلزل دارد، ما بیست سال پیش هم صدای تفاهم بلند کرده بودیم و امروز هم موقف ما همان است و باور داریم که جهت آمریکایی دوباره به همین موقف بر می‎گردد.

در پایان این بیانیه آمده است: مبارزه ۱۸ ساله طالبان برای آمریکایی‌ها ثابت کرده باشد که خواست ما این است که کشورمان به گونه کامل از اشغال بیرون شود و افغان‌ها به خواست خود شان گذاشته شوند، دیگر به هیچ چیزی قانع نمی‌شویم و برای این هدف بزرگ به جهاد کنونی خود ادامه می‌دهیم و بر پیروزی نهایی باور کامل داریم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار