فرماندار زاهدان:

حفظ کرامت خانواده شهدا و رزمندگان اسلام در دستور کار نهادها و ادارات باشد

«مهدی ابوذر نخعی» با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: حفظ کرامت خانواده شهدا و رزمندگان اسلام باید در دستور کار نهادها و ادارات قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ - 09September 2019

حفظ کرامت خانواده شهیدان و رزمندگان اسلام در دستور کار نهادها و ادارات باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، جلسه هماهنگی همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با حضور «مهدی ابوذر نخعی» فرماندار زاهدان و سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این دیدار، «مهدی ابوذر نخعی» فرماندار زاهدان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: حفظ کرامت خانواده شهدا و رزمندگان اسلام باید در دستور کار نهادها و ادارات قرار بگیرد.

وی افزود: تعریف شدن کمیته‌های اجرایی برای این همایش ضروری است این کمیته‌ها شامل کمیته اطلاع رسانی با محوریت صدا و سیما، تبلیغات و رسانه با مسئوليت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پشتیبانی با مسئوليت صنعت معدن، کمیته امنیت با مسئوليت ناحیه بسيج زاهدان و تجلیل با محوریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مشارکت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و کلیه سازمان‌ها و ادارات لشکری و کشوری انجام شود.

این مسئول بیان داشت: تقسیم کار طبق یک بخشنامه و دستورالعمل و دیدن شاخص برای برگزاری این همایش بزرگ مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهداء و رزمندگان اسلام به عنوان یک اصل دارای اهمیت بوده و هر دستگاهی بر حسب توان خودش از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در اداره اعم از بازنشسته و شاغل در زیر مجموعه‌اش تقدیر به عمل بیاورد.

سردار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان هم گفت: برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت گامی مهم برای تجلیل از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران و تلاشی موثر برای حفظ و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان و منطقه است.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گام دوم انقلاب اسلامی از موضوعات دارای اهمیت بوده که همگان ملزم به اجرای برنامه‌های خاص و ویژه در این حوزه هستیم.

سردار کوهکن ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، سپاه، ارتش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، فرمانداران، استانداری و غیره برای اجرای مطلوب برنامه‌ها و برگزاری همایش‌ها سهم دارند و ما نیز در اداره کل حفظ آثار بر حسب توان خود به عزیزان کمک می کنیم.

در ادامه «غلامرضا آذرخش» مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ابلاغیه همایش را برای حاضران در جلسه قرائت کرد.

سایر حاضران در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها