دفع حمله نیروهای حفتر به جنوب پایتخت لیبی

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» امروز موفق شدند با حمله شدید نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در چند محور جنوب طرابلس پایتخت لیبی مقابله کنند.
کد خبر: ۳۶۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 09September 2019

دفع حمله نیروهای حفتر به جنوب پایتخت لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالمالک المدنی» سخنگوی رسمی دفتر اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به دولت وفاق ملی اعلام کرد که نیروهای حفتر در ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه، حمله شدیدی را در دو محور عین زاره و خلة الفرجان انجام داده و قصد پیشروی داشتند که نیروهای وفاق ملی با آن مقابله کردند.

المدنی در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که نیروهای دولت وفاق ملی همچنان پایگاه‌های خود در جنوب طرابلس را حفظ کرده‌اند و آرامش نسبی در این محورها برقرار است.

در چند ساعت گذشته نیروهای حفتر مدعی شدند که در دو محور عین‌زاره و خلة الفرجان پیشروی کرده‌اند.

المدنی در واکنش به این ادعا گفت که «شبه‌نظامیان حفتر سعی کردند با پشتیبانی نیروی هوایی حملات خود را شدت بخشند اما این تلاش آن‌ها شکست خورد و در حال حاضر درگیری‌ها متوقف شده و تنها صدای شلیک گلوله توپخانه به گوش می‌رسد.»

بر اساس این گزارش، نیروهای حفتر به صورت پراکنده در دو منطقه خلة الفرجان و عین‌زاره حضور دارند اما به دلیل پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت ترهونه و قطع امداد و ارتباط نیروهای حفتر در این دو منطقه، آن‌ها در محاصره قرار گرفته‌اند.

درگیری نیروهای شرق لیبی با نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس از حدود پنج ماه قبل آغاز شده است و با وجود حمایت‌های امارات، مصر، روسیه و فرانسه از حفتر اما نیروهای آن از نفوذ به داخل طرابلس ناکام مانده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار