نماینده جنبش حماس در ایران:

فلسطین پروژه اتحاد در جهان اسلام است/ تسلیح کرانه باختری تصمیم هوشمندانه مقام معظم رهبری است

نماینده جنبش حماس در ایران در همایش ملی شعر انتفاضه قدس گفت: فلسطین پروژه اتحاد امت اسلامی است و مایه وحدت در جهان اسلام است و همه باید قدس را قبله اول مسلمان ها بداینم و آن را یک امر وحدت بخش تلقی کنیم.
کد خبر: ۳۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ - 15December 2014

فلسطین پروژه اتحاد در جهان اسلام است/ تسلیح کرانه باختری تصمیم هوشمندانه مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، دکتر خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران در همایش ملی شعر انتفاضه فلسطین با اشاره به تاریخچه ادبیات انتفاضه گفت: موضوع مقاومت اسلامی در ادبیات به تاریخچه اسلام برمیگردد. یعنی زمان رسالت حضرت رسول الله(ص) و بعد از آن شاعرانی در جهان اسلام موضوع مقاومت اسلامی را پیگیری کردند و در تاریخ معاصر شاعرانی چون محمد اقبال به زبانهای مختلف مساله فلسطین و مقاومت فلسطین را در اشعار خود ادامه داد.

وی ادامه داد: در ایامی به سر میبریم که مصادف با سالروز تاسیس حماس در فلسطین است و در واقع مفهوم انتفاضه معانی گستردهای دارد و آن به معنایی است که گروههای مقاومت اسلامی با تلاش متواضعانه در برابر دشمن صهیونیستی ایستادگی میکنند و انتفاضه را معنا میبخشند.

قدومی خاطرنشان کرد: دراین مسیر خطوط قرمزی وجود دارد که باید متوجه آن باشیم و در راه مقاومت برای آزادسازی فلسطین باید آن را رعایت کنیم که در عرصه داخلی شامل به رسمیت نشناختن اسرائیل است و هیچ گونه مشروعیت برای صهیونیست قائل نشدهاند، میباشد.

وی در این باره تصریح کرد: به هر حال رژیم صهیونیستی بیگانه است و از فرامرزها آمده و اشغالگر است و لاجرم باید از فلسطین برود.

نماینده حماس در تهران خاطرنشان کرد: قدس به نوبه خود خط قرمز است و هیچ جای مذاکره درباره آن وجود ندارد. ما همه آن را میشناسیم و اصطلاح منطقه جایگزین قدس شریف و یا قدس غربی هیچ مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: به هر حال ابزار و راهکارهای ما مقاومت است و اساس آن جهاد اسلامی است. در واقع وقتی از مقاومت اسلامی صحبت میکنیم منظور ما فعالیتهای سیاسی، دیپلماسی، اجتماعی، رسانهای و نوشتاری است که در این حیطه قرار میگیرد.

خالد القدومی نماینده حماس در تهران ادامه داد: وقتی صحبت از انتفاضه میکنیم، رهایی کل فلسطین مد نظراست. انتفاضه در حال حاضر در منطقه شرق قدس کرانه باختری وجود دارد. همه مردم فلسطین به پا خواستند و با وسایل ابتدایی به عرصه آمدهاند.

وی افزود: در اینجاست که اهمیت فرمایشات رهبری درباره مسلح کردن کرانه باختری روشن میشود، ایشان نکته مهمی را اشاره کردند. در واقع مقام معظم رهبری انگشت بر زخم گذاشتند از این رو در منطقه شاهد تلاش فلسطینیها در مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم در واقع راهی جز مقاومت اسلامی وجود ندارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که درباره فلسطین به آن اشاره کنیم این است که مسائل داخلی فلسطین به خود فلسطینی ها مربوط است و ما راهی جز وحدت میان گروه های فلسطینی نداریم.

نماینده حماس درتهران تصریح کرد: ما فلسطینیها از هر مکتب و فرقه و حزبی باشیم چه جزو حماس و چه عضوی از جهاد اسلامی و جنبش فتح باشیم همه فلسطینی هستیم بنابراین من معتقدم وحدت نیرومندتر از هر سلاح دیگری در رویارویی با دشمن صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: مساله دیگری که باید به آن توجه کنیم عرصه بین الملل و جهان اسلام است. در واقع حماس قطب نمای خودش را به سمت سینه دشمن هدف رفته است و در رابطه با اختلافاتی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، باید بگوییم که این مسایل هیچ ارتباطی به مساله فلسطین ندارد. درواقع مایه خوشبختی است که فلسطین پروژه اتحاد امت اسلامی است و مایه وحدت در جهان اسلام است و همه باید قدس را قبله اول مسلمان ها بداینم و آن را یک امر وحدت بخش تلقی کنیم.

قدومی تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا نماد تروریسم هستند، ما باید به جنگ با تروریسم برخیزیم، نباید جهان غرب که سمبل تروریسم است مبارزه با تروریسم را به ما بیاموزد، اینها اصطلاحات خود آنهاست.

وی خاطرنشان ساخت: ما امروز با یک چالش دیگر مواجه هستیم و آن هم هویت جمعی است، اگر چه شما ایرانی هستید، ولی در عین حال مسلمانید، اگر چه ما فلسطینی هستیم، ولی در عین حال مسلمان هستیم، ما باید از هویت اسلامی خود دفاع کنیم، ما باید از امنیت ملی خود پاسداری کنیم، باید در خط مقدم دفاع از هویت اسلامی بایستیم. نه باید مقاومت را تنها بگذاریم، ما با دفاع از فلسطین از ایران دفاع می کنیم. 

نماینده حماس در ایران یادآور شد: خطر رژیم صهیونیستی فقط به فلسطین محدود نمی شود، این خطر تهران، ریاض، دوحه ، مالزی و جاکارتا را نیز تهدید می کند. الحمد الله مسئولان جمهوری اسلامی ایران خیلی زودتر به این خطر پی بردند و به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت آن برخاستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها