دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد؛

حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین با شعار‌های ضد صهیونیستی

امسال ۱۵۰۰ دانش‌آموز ایرانی همچنان با شعارهای ضد صهیونیستی خود راهی سفر اربعین می‌شوند تا بار دیگر درسی از عاشورا و امام حسین (ع) فرا بگیرند.
کد خبر: ۳۶۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 10September 2019

حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین با شعار‌های ضد صهیونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «مهر»، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان به جز برگزاری هیات‌های عزاداری دانش‌آموزی در سراسر کشور در ایام محرم، یکی از اهدافی که چندسالی است دنبال می کند را باید در پیاده‌روی اربعین و حضور دانش‌آموزان در این گردهمایی بزرگ شیعیان جهان دانست.

امسال این اتحادیه سه فعالیت را در ایام اربعین انجام می دهد، یکی موکب های سیاری است که در مسیر پیاده روی توسط دانش آموزان پسر در قالب گروه های ۲۰ تا ۳۰ نفره شکل می گیرد، دوم برنامه «نذر قدم های زینب» است که توسط دانش آموزان دختر در مسیر پیاده روی اربعین برگزار می شود و پذیرایی از زائران خواهد بود و اصلی ترین برنامه ساماندهی ۱۵۰۰ دانش آموز برای زیارت اربعین است که نامش را گذاشته اند «زیارت به نیابت».

«حسین تاریخی» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با مهر درباره این برنامه و زمان و چگونگی برگزاری آن و این‌که آیا دانش‌آموزانی که به این زیارت می‌روند در برگشت، تجربه سفر خود را با باقی همسالانشان طی برنامه‌ای به اشتراک می‌گذارند، اظهار داشت: ما در ایام محرم امسال سوگواره خلاقیت هنر را برگزار کردیم که شامل تجربیات متفاوت دانش آموزان در برگزاری هیئت های عزاداری است که قرار است این تجربیات را برای ما ارسال کنند. اما مساله اصلی ما در اربعین اتصال دانش آموزان به امام حسین(ع) است و نمی خواهیم در این مسیر حواس پرتی برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: شاید در مسیر اربعین این سال ها کمی حواشی زیاد شده بود و خب در مسیر پیاده روی اربعین جذابیت هایی مانند ارائه انواع خوراکی ها و... ایجاد شده است که اگر ما از دانش آموزان بخواهیم این تجربه را با همسالانشان به اشتراک بگذارند شاید در بیان گفته هایشان این موارد پر رنگ تر شود و آن هم به خاطر ماهیت این گردهمایی است و در این صورت شاید کمتر بتوانند درباره آن حس معنوی صحبت کنند در حالیکه مساله اصلی ما این است که در این سفر دانش آموزان به آن چشمه اصلی معنویت وصل شوند.

تاریخی اظهار کرد: ما یک حسینیه در کربلا برای دانش آموزانمان گرفتیم که در اختیار آنهاست و امسال با موکب ۱۱۲۰ و ۱۱۳۳ این سفر را می رویم. برنامه های دیگری نیز داریم. مثلا سال گذشته ما تحت باشگاه دانش آموزان ضد صهیونیسم به این سفر رفتیم و از ۱۱ کشور نیز دانش آموزانش تقاضای ثبت نام در این باشگاه را داشتند. امسال این این مسیر را ادامه می دهیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آغاز این سفر را یه روز پیش از اربعین و پایان آن را دو روز پس از اربعین اعلام کرد و ادامه داد: در نهایت اگر دانش آموزان بتوانند آن حس معنوی که در اصل زیارت و وصل شدن به چشمه معنویت کسب می کنند را در قالب گفتمان هایی با دیگر دانش آموزان به اشتراک بگذارند ما استقبال می کنیم. کما اینکه به هر حال با همکلاسی های خود و همسالان خود این اشتراک را خواهند داشت اما در این سن شاید به شکل رسمی سخت باشد برای دانش آموزان بخواهند دریافت خود را از سفر به گفتگو تبدیل کنند. 

وی در پایان نوجوانان را بهترین درس پذیران واقعه عاشورا خواند و گفت: تمام تلاش ما این است که آنچه باید از عاشورا و آزادگی امام حسین (ع) به دانش آموزان منتقل کنیم در این ایام رخ بدهد و برای همین در هیئت های عزاداری نیز ما همه کارها را به خود آنها واگذار می کنیم تا درس همبستگی بیاموزند. 

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار