عراق خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

وزیر خارجه عراق در نشست اتحادیه عرب، خواستار بازگردانی کرسی سوریه در اتحادیه عرب به دولت این کشور شد.
کد خبر: ۳۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ - 10September 2019

عراق خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق امروز (سه‌نشبه) در سخنانی در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، گفت که عراق هر طرحی که موجب افزایش بحران در منطقه شود را نمی‌پذیرد.

به نوشته العربیه، او گفت که کشور‌های منطقه خود قادر به تأمین امنیت کشتیرانی هستند و هیچ نیازی به ورود کشور‌های خارجی نیست.

الحکیم با دعوت از کشور‌های منطقه برای حل سیاسی بحران سوریه و یمن، خواستار گفت‌و‌گو در این زمینه شد و همزمان گفت که عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به برخی کشور‌های عربی را محکوم کرده و حق دفاع از خود را برای آن‌ها قائل است.

وزیر خارجه عراق همچنین خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد و در ادامه گفت که بغداد هرگونه حضور نظامی ترکیه در خاک عراق را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه عراق شب گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس را رد و تأکید کرد: «چون وجود اسرائیل مایه نگرانی در منطقه خواهد بود».

«محمد علی الحکیم» روز گذشته (دوشنبه) برای شرکت در ۱۵۲مین نشست عادی وزرای خارجه اتحادیه عرب وارد قاهره شد. ریاست این دوره نیز بر عهده عراق است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها