خطیب نماز ظهر عاشورا در اهواز:

مهم‌ترین پیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا اقامه نماز اول وقت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) با اقامه نماز اول وقت این پیام را به جهانیان مخابره کردند که هیچ عملی مهم‌تر از نماز اول وقت نیست.
کد خبر: ۳۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ - 10September 2019

پیام امام حسین(ع) در ظهر عاشورا این بود که هیچ عملی مهمتر از نماز اول وقت نیست

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید«عبدالنبی موسوی فرد» پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در اهواز اظهار داشت: اینکه در ظهر عاشورا وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) دست از جنگ کشید و نماز اول وقت را به جماعت اقامه کرد دارای پیام بزرگی برای جهانیان است.

وی افزود: سیدالشهدا (ع) با اقامه نماز اول این پیام را به جهانیان مخابره کرد که هیچ عملی مهمتر از نماز اول وقت نیست. امروز اگر در جامعه شاهد آسیب‌های اجتماعی فراوانی هستیم به این دلیل است که به اقامه نماز جماعت و نماز اول وقت توجه لازم و کافی نداریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود اقامه نماز جماعت و اول وقت اولویت جامعه اسلامی باشد، چراکه در سایه آن بسیاری از گره‌های جامعه گشوده خواهد شد. 

وی اظهار داشت: امیدواریم به روزی برسیم که تمام هیات‌های عزاداری هنگام نماز، عزاداری را متوقف کرده و نماز جماعت اول وقت را برپا کنند، چراکه سید الشهدا(ع) در روز عاشورا دست از جنگ کشید و نماز جماعت برپا کرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد همچنین عزاداری مردم خوزستان در تاسوعا و عاشورای حسینی را ستود و بیان داشت: مردم خوزستان با وجود گرمای هوا در این ایام به عزاداری پرداختند و نماز ظهر عاشورا را با شکوه برپا کردند.

وی همچنین به همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و به زائران اربعین حسینی توصیه کرد در طول مسیر با محرومان همدردی کنند تا درد و رنج اهل بیت (ع) را بیشتر احساس کنند.

به گزارش دفاع‌پرس؛ نماز ظهر عاشورا امروز به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید«عبدالنبی موسوی فرد» نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در منطقه کیانپارس با حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی (ع) اقامه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها