ترامپ و ولیعهد بحرین در کاخ سفید با محوریت موضوع ایران دیدار می‌کنند

رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد بحرین روز ۲۵ شهریور در کاخ سفید با یکدیگر دیدار می‌کنند و موضوع مقابله با ایران یکی از محورهای اصلی این دیدار خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 13September 2019

ترامپ و ولیعهد بحرین در کاخ سفید با محوریت موضوع ایران دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه» ولیعهد بحرین روز ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) با یکدیگر دیدار می‌کنند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، ترامپ و ولیعهد بحرین درباره امنیت دریایی و چگونه مقابله با ایران و تلاش‌ها برای ایجاد صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم صحبت خواهند کرد.

سوم تیرماه سال جاری یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا در تلاش است تا ائتلافی دریایی متشکل از چند کشور برای «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز تشکیل دهد، گفت: «هدف، ایجاد بازدارندگی فعال است، چراکه ایرانی‌ها می‌خواهند بروند و هر کاری می‌خواهند انجام دهند و بعد بگویند که "ما این کار را نکردیم." ما می‌دانیم آن‌ها چه کرده‌اند.»

اظهارات این مقام آمریکایی ساعاتی پس از آن مطرح شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفری به عربستان سعودی آزادی تردد در خلیج فارس را یکی از اولویت‌های واشنگتن برشمرد و گفت لازم است که اطمینان حاصل شود که تردد از تنگه هرمز بدون مانع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار