رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در کرانه باختری را سرکوب کرد

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی ضد شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری، ده‌ها زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ - 13September 2019

رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در کرانه باختری را سرکوب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حمله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به معترضان فلسطینی در کرانه باختری، ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

اهالی کرانه باختری فلسطین جمعه (۲۲ شهریور) در اعتراض به تداوم شهرک‌سازی این رژیم در این منطقه دست به راهپیمایی اعتراضی زدند که با حمله نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد.

راهپیمایی امروز کرانه باختری بعد از نماز جمعه در شهرک «کفر مالک» واقع در مرکز شهر «رام الله» آغاز شد و همزمان با آن، در شهرک «کفر قدوم» واقع در غرب شهر «نابلس» نیز تظاهرات مشابهی آغاز گردید.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از خبرنگار مستقر خود در کرانه باختری گزارش داد که درگیری بین معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بعد از حمله این نظامیان به شهرک‌های مذکور، تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، هشت نفر از فلسطینیان بر اثر اصابت گلوله مشقی و ده‌ها تن دیگر نیز بر اثر استنشاق گازهای اشک‌آور دچار مصدومیت شده‌اند.

تظاهرات فلسطینیان به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی جمعه هر هفته در برخی از روستاها و شهرهای کرانه باختری برگزار می‌شود.

مطابق آمار رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۶۵۰ هزار صهیونیست در شهرک‌هایی که این رژیم در کرانه باختری احداث کرده، ساکن هستند. این تعداد شهرک‌نشین در ۱۶۴ شهرک و ۱۱۶ منطقه مستقر هستند.

شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل غیرقانونی است. با این حال، رژیم صهیونیستی بی‌توجه به این قطعنامه‌ها و درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی، هر سال تعداد این شهرک‌ها را بیشتر می‌کند.

این هفته «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر صهیونیستی طی یک نشست تبلیغاتی خود به صهیونیست‌ها و طرفداران خود وعده داد اگر در انتخابات پارلمانی پیش‌رو پیروز و موفق به تشکیل کابینه شود، بخش‌هایی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کرده و شهرک‌های زیادی در این منطقه احداث خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها