طارمی:

خبرنگاران می‌توانند از تسهیلات نصب پنل انرژی خورشیدی استفاده کنند/ مشارکت بسیج در طرح «جهاد روشنایی»

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو گفت: خبرنگارانی که در تهران فعالیت می کنند، می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه نصب پنل‌های خورشیدی خانگی استفاده کنند.
کد خبر: ۳۶۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ - 14September 2019

خبرنگاران می توانند از تسهیلات نصب پنل انرژی خورشیدی استفاده کنند/ مشارکت بسیج در طرح جهاد روشناییبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «داوود طارمی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ‌نیرو در نشست خبری هفته دفاع مقدس درباره برنامه های این مرکز اظهار داشت: سال گذشته مقرر شد که طرح «جهاد روشنایی» با هدف تأمین برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی 50 هزار میلیارد ریال وام از طریق منابع قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌ها با سود چهار درصد به جامعه هدف پرداخت شود؛ بر این اساس، بسیج وزارت نیرو نصب 100 هزار نیروگاه خانگی پنج کیلو واتی را در برنامه خود قرار داد که برنامه اجرایی و نصب این نیروگاه ها از هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.

وی افزود: جامعه هدف برای نصب این نیروگاه‌ها که توسط بسیجیان وزارت نیرو به صورت رایگان نصب می‌شود، می‌توانند از تسهیلات 500 میلیون تومانی بهره مند شوند که بازپرداخت آن به بانک را هم وزارت نیرو تضمین می‌کند.

طارمی ادامه داد: برق تولید شده توسط این نیروگاه‌ها به مدت 20 سال توسط وزارت نیرو خریداری می‌شود که بر اساس آن هر کیلو وات برق تولیدی 800 تومان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای نصب این نیروگاه‌ها 150 گروه جهادی فعالیت خود را همان‌گونه که عنوان شد از هفته دفاع مقدس به صورت آزمایشی در همدان و سرپل ذهاب آغاز می‌کنند؛ در این طرح خبرنگارانی هم که در تهران فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

طارمی در ادامه عنوان کرد: برنامه دیگری که در این هفته اجرا می‌شود، طرح «همیار نیرو» است؛ در این طرح از دو هزار بسیجی در اقشار مختلف بسیج با ارسال پیامکی از سوی توانیر درخواست می‌شود در اوج مصرف برق، به مدت 10 الی 15 دقیقه کولرهای گازی خود را خاموش کنند که به ازای هر کیلو وات کاهش برق، جنبه های تشویقی نیز پیش بینی شده است که این موضوع یا در قبض برق اعمال می‌شود و یا در صورت تمایل می‌توانند وجه ریالی آن را دریافت کنند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ‌نیرو تأکید کرد: بسیج در سه سال و نیم اخیر برای کمک به کارآمدتر شدن دستگاه‌های دولتی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد؛ پس اقدامات بسیج در وزارتخانه‌ها به معنای فعالیت در امتداد برنامه‌های وزارتخانه‌هاست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار