انصارالله یمن: رژیم سعودی همدست اشغالگران و خائن به آرمان فلسطین است

جنبش انصارالله یمن طی بیانیه‌ای، عربستان سعودی را به دلیل بازداشت غیرقانونی یکی از اعضای جنبش حماس، مزدور و هم‌دست با رژیم صهیونیستی خواند و گفت که این گونه اقدام‌ها، خیانت به آرمان فلسطین است.
کد خبر: ۳۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ - 14September 2019

انصارالله یمن: رژیم سعودی همدست اشغالگران و خائن به آرمان فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طی بیانیه‌ای اقدام دولت عربستان سعودی در حبس یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به همراه فرزندش را محکوم کرد.

انصارالله یمن شامگاه شنبه (۲۳ شهریور) در این بیانیه، ضمن ابراز تأسف از این اقدام سعودی‌ها با همه گروه‌های مقاومت فلسطین در برابر هرگونه تعدی به آن‌ها همبستگی کرد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، جنبش انصارالله این کشور، نظام عربستان سعودی را «رژیمی مزدور» دانست و بازداشت «محمد الخضری» و فرزند ارتش او در شهر جده را «خیانت به آرمان فلسطین» خواند.

در این بیانیه آمده است: «ما این اقدام رژیم سعودی را گذار از مرحله عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] به مرحله هم‌دستی کامل با اشغالگر اسرائیلی در سیاست و توطئه‌های خصمانه علیه امت اسلامی می‌دانیم».

انصارالله یمن از ملت‌های منطقه و آزادگان جهان خواسته در محکومیت طرح «سیاه‌نمایی جنبش‌های مقاومت فلسطین»، صدای رسای خود را بالا برند و آن را محکوم کنند.

جنبش حماس دوشنبه هفته گذشته (۱۸ شهریور) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات سعودی الخضری را به همراه پسر ارشدش بعد از چند دهه اقامت در شهر جده عربستان، چند ماهی است که بازداشت کرده‌‌اند.

حماس اعلام کرده است که به مدت پنج ماه و نیم تلاش داشته از طریق وساطت دیگران، محمد الخضری ۸۱ ساله را آزاد کند ولی بعد از آنکه این تلاش‌ها و وساطت‌ها بی‌ثمر بوده، مجبور شده است، این قضیه را رسانه‌‌ای و علنی کند.

از زمان روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی و ولی‌عهد او «محمد بن سلمان»، نگاه ریاض به مسئله فلسطین و گروه‌های مقاومت آن شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها