برگزاری نخستین یادواره سرداران و شهدای عملیات کربلای 2 در بیرجند

اولین یادواره سرداران و شهدای خراسان جنوبی در عملیات کربلای 2 با محوریت شهید «محمود کاوه» در تاریخ 25 شهریور در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 15September 2019

نخستین یادواره سرداران و شهدای کربلای 2 با محوریت شهید «محمود کاوه» در بیرجند برگزار می شودبه گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از بیرجند، نخستین یادواره 34 شهید استان خراسان جنوبی در عمیلات کربلای 2 با محوریت شهید «محمود کاوه» فردا به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

سخنرانی استاندار خراسان جنوبی، سخنرانی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان، خاطره گویی دختر شهید کاوه و جمعی از همرزمان شهید از عملیات کربلای دو از جمله برنامه‌های این یادواره است.

همچنین قرار است در این مراسم برای نخستین بار کلیپی از تصاویر حضور رزمندگان خراسان جنوبی در عملیات کربلای 2 که توسط مدیریت هنری و معاونت امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهیه شده است اکران شود.

برپایی نمایشگاه عکس حضور رزمندگان و سرداران استان در عملیات‌های مختلف، نمایشگاه کتب دفاع مقدس و مسابقه کتابخوانی نیز از برنامه‌های حاشیه‌ای این یادواره است.

گفتنی است؛ عملیات کربلای دو در تاریخ 10 شهریور 1365 در  منطقه عملیاتی حاج عمران عراق  محور شمالی جبهه جنگ با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) توسط ارتش و سپاه و  با هدف تصرف قله ۲۵۱۹ و ارتفاعات شهید صدر و خارج ساختن خطوط خودی از اشغال دشمن انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها