پورسید آقایی در نشست خبری:

ممنوعیت تردد کامیونت‌های پخش بار در دو هفته اول مهر/ بخش عمده‌ای از ترافیک به دلیل توقف‌های غیرقانونی است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه‌های خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است، گفت: طبق برنامه وسایل نقلیه کامیونت‌ها پخش بار از ساعت شش تا ۹ صبح در دو هقته اول مهر حق تردد ندارند.
کد خبر: ۳۶۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ - 16September 2019

ممنوعیت تردد کامیونت‌های پخش بار در دو هفته اول مهر/ بخش عمده‌ای از ترافیک به دلیل توقف‌های غیرقانونی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت: با پایان فصل تابستان از اول مهر میزان ترافیک شهری افزایش پیدا می‌کند و این رقم تا ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها در نیمه دوم سال بیشترین بار ترافیکی را در تهران داریم و موضوع آلودگی هوا به بالاترین سطح خود می‌رسد.

پورسیدآقایی گفت: برنامه‌های خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است، وسایل نقلیه کامیونت‌های پخش بار از ساعت شش تا ۹ صبح در دو هقته اول مهر حق تردد ندارند.

معاون حمل و نقل شهرداری درباره شناور شدن ساعت کار ادرات گفت: پیشنهاد ما این است این طرح در دو هفته اول مهر در ساعات صبح و عصر اجرا شود.

وی افزود: با اجرای طرح ترافیک جدید و ایجاد محدودیت‌های تردد کاهش ترافیک داشته باشیم و از کارمندان بخش‌های مختلف خواهش می‌کنیم در دو هفته اول مهر کمتر از خودرو استفاده کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برای کاهش ترافیک باید رانندگان با شهرداری و پلیش همکاری کنند، گفت: از رانندگان خواهش می‌کنیم از توقف غیر قانونی خودداری کنند و حق و حقوق دیگر رانندگان را رعایت کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری با توصیه به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: در صورتی که خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه می‌رسانند خواهش می‌کنیم در جلوی درب مدرسه توقف نکنند. بخش عمده‌ای از ترافیک به دلیل توقف‌های غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه دو خط هفت از میدان صنعت تا ایستگاه بسیج و بخشی از خط شش از دولت آباد شهر ری تا میدان شهدا راه‌اندازی شده است، گفت: این دو خط مترو برای کاهش ترافیک کمک می‌کند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برای اولین بار میزان اتوبوس متوقف به زیر ۱۰ درصد رسیده است، گفت: سال گذشته حدود ۲۰ درصد از اتوبوس‌های بی‌آرتی به دلیل نبود قطعات متوقف بود که این آمار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته امروز هیچگونه واگن متوقف نداریم و همه واگن‌ها تعمیر و در مدار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری گفت: طبق برنامه‌های صورت گرفته از خط شش ایستگاه تربیت مدرس تا کوهسار تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره درآمد طرح ترافیک ۹۸ گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان وصولی‌های طرح ترافیک امسال بوده است که بخشی از آن در اتوبوس‌رانی، مترو و توسعه ناوگان عمومی هزینه شده است.

پورسیدآقایی درباره نظارت شهرداری بر تاکسی‌های اینترنتی گفت: دستور العمل آن برای امضا به دولت ارسال شده است؛ از ابتدای سال تاکنون قیمت تاکسی‌های اینترنتی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سپند اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از سرویس مدارس در این سامانه ثبت‌نام و ساماندهی شدند؛ خودروها پس از تایید توسط کارشناسان برچسب سرویش مدارس دریافت می‌کنند.

پورسیدآقایی در خصوص ایجاد تسهیلات برای دانش‌آموزان جهت استفاده از دوچرخه‌‌ها گفت: طبق مصوبه شورای حمل و نقل شهرداری، شهرداری مبلغ ودیه ثبت نام را برای دانشجویان و خبرنگاران پرداخت خواهد کرد و دانشجویان و خبرنگاران هزینه بیمه و تردد را پرداخت می‌کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کنترل آلودگی با توسعه معاینه فنی آثار خود را به خوبی در کاهش هوا موثر بود، گفت: آمارهای ترافیک و کاهش آلودگی هوا نشان می‌دهد طرح‌های ترافیک و توسعه معاینه فنی در تهران به خوبی اجرا شده است.

پورسید آقایی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص تناقض‌گویی‌های پلیس و شهرداری درباره طرح کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: مکانی که درباره کاهش آلودگی هوا و میزان موفقیت این طرح بحث می‌شود شورای ترافیک تهران است که رییس پلیس راهور تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: راجع به مسائل تهران بهتر است به جای رییس پلیس راهور ناجا، رییس پلیس راهور تهران باید اظهار نظر کند، بحث مجدد توسط رییس پلیس راهور ناجا که در زمان تصویب این طرح وظیفه دیگری داشتند بحث حاشیه‌ای است و قطعا با پلیس همکاری لازم برای تصویب این طرح بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها