سردار رضایی:

اعتبارات پاسخگوی مأموریت‌های مرزبانی نیست

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، گفت: نیروی انتظامی در یک دهه گذشته، تلاش مضاعفی بر ارتقای شرایط مرزبانی و امنیت مرز‌های کشور داشته و بعضی از کمبود‌ها را با ایثارگری جبران کرده است.
کد خبر: ۳۶۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ - 16September 2019

اعتبارات پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست/ ایثارگری نیروی انتظامی در جبران کمبود‌های موجود در مرزبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در جریان بازدید هیأت بازرسان ستاد کل نیرو‌های مسلح از مرزبانی ناجا به تشریح مأموریت‌های فرماندهی مرزبانی در مرز‌های کشور پرداخت و اظهار داشت: نیروی انتظامی مأموریت‌های متنوع انتظامی و نظامی دارد که یکی از مأموریت‌های اصلی آن مرزبانی است و با اولویت در ناجا در حال مدیریت است.

وی با بیان اینکه نگاه به نیروی انتظامی نگاه پلیسی است، افزود: ناجا یک سازمان پلیسی و نظامی است که باید با بررسی بیشتر در برنامه ریزی، بودجه و قانون‌گذاری، رویکرد آن اصلاح شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کمبود اعتبارات و تجهیزات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه ماموران این نیرو، ماموریت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام می‌دهیم.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه رویکرد مرزبانی در هیچ کشوری «پلیسی» نیست، تصریح کرد: مرزبانی در نیروی انتظامی وظیفه دیپلماسی دارد و تنها رده‌ای در نیرو‌های مسلح کشور است که اختیار ارتباطات دیپلماتیک با کشور‌های همسایه را دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر توجه ویژه به مرزبانی در حوزه دیپلماسی، دریابانی، پشتیبانی و دفاعی گفت: مرزبانی جایگاه ویژه و ملی دارد که قبل از انقلاب هیچ توجهی به آن نشده؛ نیروی انتظامی در یک دهه گذشته، تلاش مضاعفی بر ارتقای شرایط مرزبانی و امنیت مرز‌های کشور داشته و بعضی از کمبود‌ها را با ایثارگری جبران کرده است.

وی با اشاره به معیشت مرزبانان و نیازمندی‌های آنان عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی ماندگاری نیرو، انگیزه و کاربرد آنان در مرزها، ایجاد شهرک‌های سازمانی است که باید به صورت ویژه مدیریت و اعتبارات آن تأمین شود.

مقام عالی مرزبانی ناجا با بیان طرح جامع مرزبانی خاطرنشان کرد: طرح جامع مرزبانی، مدال افتخار نیروی انتظامی است که باید با اعمال و نتایج مطلوب در مرزها، سپاسگزار اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) باشیم.

ضرورت رسیدن مرزبانی به سطح انتظارات فرماندهی معظم کل قوا

امیر «عباس فلاح» سرپرست هیأت بازدید کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: توفیقی شد از نزدیک خدمت مرزبانان برسیم و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها را به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منعکس کنیم.

وی با اشاره به بازدید این هیأت از مرز‌های شمال غربی کشور افزود: نگاه ما این است وضع موجود را بررسی کنیم و فرماندهی مرزبانی ناجا را به سطح انتظارات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) برسانیم.

سرپرست هیأت بازدید کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: رسالت اصلی این هیأت رفع مشکلات حوزه مرزبانی است که امیدواریم این بازدیدها، منجر به اتفاقات مثبت در مرزبانی شود.

امیر فلاح با پیش بینی نیازمندی‌های مرزبانی خاطرنشان کرد: دریابانی، مقوله تخصصی است که نیازمند بازدید و رصد ویژه است تا بتوانیم به حد امکان مطلوب در این حوزه برسیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار