برگزاری کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین در خوزستان

کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین خوزستان باحضور رئیس و اعضای این کمیته با توجه نزدیک بودن اربعین خوزستان و برخورداری استان از 2 مرز شلمچه و چذابه برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ - 16September 2019

برگزاری کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین در خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین خوزستان با حضور رئیس و اعضای این کمیته با توجه نزدیک بودن اربعین خوزستان و برخورداری استان از دو مرز شلمچه و چذابه ظهر امروز در اهواز برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله سید «ابوالحسن حسن‌زاده» رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خوزستان اظهار داشت: چهار کارگروه اعزام مبلغ، کارگروه بین‌الملل، کارگروه شاهد، کارگروه فضای مجازی و رسانه تشکیل و فعالیت‌های لازم خود را به مناسبت اربعین حسینی آغاز کنند.

وی با اشاره به اعزام 100 مبلغ باهدف فعالیت تبلیغی اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و چذابه، افزود: علاوه بر آموزش به مبلغان و استقرار روحانیون در مرزهای شلمچه و چزابه، طرح تبلیغ در اتوبوس زائران نیز برای اربعین حسینی امسال اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خوزستان از برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی باحضور شخصیت‌های کشوری و سخنرانی صاحب‌نظران در مرزهای شلمچه و چذابه نیز  خبر داد و گفت: اولویت و مهم ترین امورات مربوط به سفر کربلا و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بایبد پیوست فرهنگی داشته باشند.

در ادامه آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به فعالیت 1500 موکب در سطح استان خوزستان، ادامه داد: 400 موکب در مرز شلمچه، 300 موکب در مرز چذابه، 700 موکب در مسیرهای منتهی به مرزها وحدود 60 موکب نیز در خارج از کشور به فعالیت می‌پردازند که حضور یک روحانی در هیأت امنای تمامی مواکب الزامی است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خوزستان به اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی در 6 اردوگاه مرکزی پایانه مرزی چذابه اشاره و گفت: به همین میزان اردوگاه در مرز شلمچه نیز باید مستقر شوند.

به گزارش دفاع پرس؛ باتوجه به اینکه طی سال گذشته 120 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت کردند، پیش‌بینی حضور 200 هزار زائر از 70 کشور جهان می‌شود، به همین منظور در نشست کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین خوزستان بر تکریم و احترام زائران خارجی به نحو شایسته تأکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار