فرماندار مشهد عنوان کرد؛

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

«سید محمدرضا هاشمی» گفت: اگر به دنبال آن هستیم تا در مقطع کنونی، جامعه را در برابر آسیب­‌های اجتماعی بیمه کنیم باید فرهنگ ایثار و شهادت در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی عملیاتی شود.
کد خبر: ۳۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ - 17September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، دومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشهد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «سید محمدرضا هاشمی» فرماندار مشهد امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

هاشمی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌­الحسین (ع) اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از عاشورا است. دفاع از ارزش‌­های اسلامی، مقابله با تزویر و ظلم و ستم، حاکم بودن روح معنویت و رسوایی دشمن از اشتراکات قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و دفاع مقدس است.   

فرماندار مشهد ادامه داد: در دوران دفاع مقدس آحاد مردم ایران اسلامی برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی به میدان آمدند و امروز همه ما مکلف هستیم آن دوران را حفظ و معارف و ارزش‌­های دفاع مقدس را نشر دهیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه روح دفاع از ارزش­‌ها باید به نسل فعلی منتقل شود گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به یک قشر خاص نیست و برای همه قابل احترام است و همه در بزرگداشت این حماسه عظیم سهیم هستند.

این مسئول حضور دستگاه‌­های اجرایی را در بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضروری دانست و عنوان کرد: برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید همه دستگاه‌­های اجرایی تلاش کنند. فضا سازی شهری نیز باید به گونه‌­ای باشد که جامعه نسبت به فرارسیدن هفته دفاع مقدس آگاهی پیدا کند.

وی گفت: اگر به دنبال آن هستیم تا در مقطع کنونی جامعه را در برابر آسیب­‌های اجتماعی بیمه کنیم باید فرهنگ ایثار و شهادت در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی عملیاتی شود.

هاشمی استفاده از فضای مجازی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ضروری دانست و برگزاری برنامه­‌های با کیفیت، در هفته دفاع مقدس و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌­ها در این هفته به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را تا 15 مهر خواستار شد.

فرماندار مشهد همچنین برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس مشهد را با استفاده از ظرفیت­‌های برخی دستگاه­‌ها و تشکل­‌ها لازم و ضروری دانست. 

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس میراث گرانقدر سیدالشهدا (ع) و شهدای عزیز و راه پیش‌ ­روی ما برای آینده انقلاب است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی منشور گام دوم انقلاب را در قالب بیانیه صادر کردند. باید در تمام برنامه‌­های گرامیداشت هفته دفاع مقدس مفاد این بیانیه برجسته شود. مرکز ثقل بیانیه گام دوم انقلاب، دو نکته خواستیم توانستیم و بخواهیم می­‌توانیم را در باید با استفاده از ابزار مختلف تبلیغ کنیم. ­

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مطالبی را بیان کرد و ابراز داشت: برگزاری رژه نیروهای مسلح استان خراسان رضوی در 31 شهریور به صورت متمرکز در مشهد، برگزاری مراسم عطر افشانی گلزار شهدا در یک هزار و 460 نقطه که تدفین شهدای با نام صورت گرفته و در 98 نقطه از استان که شهدای گمنام به خاک سپرده شدند و برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح شهرستان­‌ها از مهمترین برنامه­‌های هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی است.

یوسفعلی‌­زاده در پایان خواستار تشکیل تیم نظارت جهت ارزیابی عملکرد دستگاه‌­های استان در هفته دفاع مقدس شد و از مسئوولین شهر مشهد خواست تا در جغرافیای مدیریتی خود، پرچمدار نشر ارزش‌­های دفاع مقدس باشند و در برنامه‌­های عمومی این مناسبت ملی مشارکت کنند.

در این نشست تعدادی از نمایندگان دستگاه‌­های اجرایی مشهد مهمترین برنامه­‌های خود را در هفته دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار