معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خبر داد؛

برگزاری 2 هزار و 800 برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از 2 هزار 800 برنامه در قالب 39 سرفصل در رده‌های مختلف بسیج و سپاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 18September 2019

بیش از 2800 برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا برات‌زاده» معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ولایتمداری در دفاع مقدس ما موج می‌زد و رزمندگان در پرتو همین اطاعت از ولایت دشوارترین مسیرها را انتخاب کردند و به پیروزی نهایی رسیدند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بر توطئه‌های دشمن پیروز شویم و نصرت واقعی را رقم بزنیم باید پیرو ولایت فقیه باشیم، تصریح کرد: امروز هم اگر بناست همان عزت و افتخار تداوم داشته باشد باید ولایتمداری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، زیرا ما معتقدیم آنچه در دفاع مقدس به وجود آمد ریشه در عاشورا و محرم داشت و رزمندگان ما در دفاع مقدس درس های عاشورا را معنا کردند.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس در سپاه انصارالرضا (ع) گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است و برنامه‌های امسال از روز جمعه 29 شهریور شروع می شود که در این روز  فرماندهان بسیج با حضور در تریبون نماز جمعه هر شهرستان برنامه‌های این هفته را تشریح می کنند.

برات‌زاده ادامه داد: در روز شنبه 30 شهریور نیز همزمان با مرکز استان که تمام نمایندگان نیروهای مسلح دیداری با نماینده ولی‌ فقیه در استان دارند، در سایر شهرستان ها نیز دیدارهایی با امام جمعه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آغاز هفته دفاع مقدس با رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح برگزار می شود، افزود: امسال این برنامه فقط  در مرکز استان برگزار خواهد شد و در شهرستان‌ها فقط  صبحگاه مشترک برگزار می‌شود.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس در سپاه انصارالرضا (ع) اضافه کرد: سخنران ویژه این مراسم سردار سپهر معاون سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود.

برات‌زاده با اشاره به اینکه امسال 31 شهریور به نام «قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده است، گفت: امسال محل برگزاری رژه در بلوار پیامبر اعظم از میدان نماز به سمت چهارراه شهدای عبادی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در 39 سرفصل در برنامه های رده های مختلف سپاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در مجموع  بیش از 2 هزار و 800 برنامه در طول هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) به برنامه های دیگر روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در روز دوم این هفته که مقارن با اول مهر است و به نام روز «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نامگذاری شده نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سطح استان را داریم، همچنین از خانواده دانش آموزان که ایثارگر و رزمنده یا از خانواده معظم شهدا هستند نیز در این روز تجلیل می‌شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه دیگر این روز تجلیل از سربازان نمونه رده‌های سپاه است.

وی اضافه کرد: در روز سوم هفته دفاع مقدس که به نام «رونق تولید، حمایت مردمی و خود باوری» نامگذاری شده افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی را که 82 کارگاه است با مبلغ 980 میلیون تومان از محل اعتبارات بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی خواهیم داشت که به صورت نمادین در روستای علی آباد لوله بیرجند چندین کارگاه حوله بافی، چرم دوزی، گوهرتراشی و گلیم بافی افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصاالرضا(ع) خراسان جنوبی به اعزام گروه های جهادی و تیم‌های پزشکی در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 22 گروه در قالب 285 نفر در این هفته به مردم روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارائه می دهند.

برات زاده برنامه محوری سپاه انصارالرضا(ع)  در بیرجند را نمایشگاه رزمی فرهنگی گام های استوار و بازسازی عملیات والفجر 3 عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از اول مهر در منطقه عمومی بیدخت برپا است.

وی خاطرنشان کرد: روز پنجم هفته دفاع مقدس که به نام «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه» نامگذاری شده است نشست های روشنگری و همچنین یادواره‌های شهدا را با محوریت شهدای عشایر و سادات در سطح استان خواهیم داشت.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: در روز پنجم هفته دفاع مقدس که به نام«شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» نامگذاری شده اعضای حلقه های صالحین دیدارهایی را با خانواده معظم شهدا خواهند داشت و عصر پنجشنبه نیز مراسم عطرافشانی مزار شهدا جزو برنامه های پیش‌بینی شده است.

برات‌زاده اضافه کرد: در روز جمعه نیز پیاده روی خانوادگی با محوریت خانواده های حلقه‌های صالحین را داریم که در مرکز استان به سمت منطقه گردشگری بند دره خواهد بود، همچنین در این روز میقات صالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه و حضور حداکثری اعضای صالحین در نماز جمعه را خواهیم داشت.

وی به برگزاری همایش بزرگ لشکر فرشتگان با عنوان نقش زنان در دفاع مقدسو با محوریت تنها شهیده زن استان خانم محمودی اشاره کرد و گفت: این همایش صبح شنبه در حسینیه جماران برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با توجه به ابلاغیه کشوری یک روز به هفته دفاع مقدس افزوده شده است، گفت: شنبه هفتم مهر نیز جزو هفته دفاع مقدس است که به نام «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نامگذاری شده و در این روز اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان همایشی را تحت همین عنوان برگزار می کند.

برات‌زاده یادآور شد: اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز، طرح یک کاسب یک دانش آموز، برپایی میز خدمت، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تهیه نشریه دیواری با موضوع دفاع مقدس و نمایشگاه المان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار