مدیركل حفظ آثاردفاع مقدس فارس خبر داد؛

برگزار بیش از 400 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در استان فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس در دو بخش اختصاصی و عمومی برنامه‌ریزی شده است، گفت: بیش از 400 برنامه ویژه و محوری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۳۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ - 18September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید كوشكی جهرمی» مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز (چهارشنبه ۲۷ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهارداشت: امروز اگر مشاهده می‌كنیم دشمنانی كه هر لحظه منتظر شكست ایران هستند اما خداوند اجازه نداده است كه اقتدار كشور را به هم بزنند، به دلیل رشادت‌های شهدا، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و وطن است.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری «ما پیروزیم» انتخاب شده است و در این راستا ۴۰۰ برنامه محوری در شیراز و هزاران برنامه در سطح شهرستان‌های استان فارس طی این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه سه عنصر اصلی در طول حیات انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال نقش خود را به خوبی ایفا كردند تا ایران به‌عنوان یكی از قدرت‌های منطقه شناخته شود، گفت: نخست امامین انقلاب اعم از امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای هستند كه با ایستادگی در مقابل دشمنان و با هدایت و جانفشانی، امروز انقلاب را به سرحدات نفوذ معنوی در نقاط مختلف دنیا رسانده‌اند چرا كه امروز سربازان انقلاب مرز معنوی انقلاب را گسترش می‌دهند.

سرهنگ كوشكی عامل دوم را مردم دانست و گفت: اگر مردم سختی‌ها را تحمل نكنند، انقلاب نمی‌تواند پیش‌رود و این مردم بودند كه سختی‌ها را تحمل كردند تا انقلاب بتواند از بحران‌ها عبور كند.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: عامل سوم پیش‌قراولان جهاد و شهادت هستند كه جان خود را كف دست گذاشته و از سرحدات مرزی كشور دفاع كردند.

وی در ادامه با اشاره به حذف كلمه شهید در تابلوی خیابان‌های در برخی از شهرها گفت: نام شهید حذف‌شدنی نیست و امیدواریم جریان نفوذ فرصت پیدا نكند كه نام شهدا را حذف كنیم ضمن اینكه ما هم با چنین چیزی مقابله می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم كه كسی نام شهید را حذف كند.

دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس یادآور شد:‌ در سایر كشورهای دنیا، همیشه به نیكی از قهرمانان كشور خودشان یاد كرده و همواره نام آنان را در همه جا زنده نگه‌ می‌دارند اما متأسفانه برخی در كشورمان این كار را انجام می‌دهند و این ملت اهل علم و فن هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرند البته در استان فارس چنین چیزی ندارد اما در عین حال به جد این مسئله را پیگیری می‌كنیم ضمن اینكه باید بدانیم كسی كه تحمل شنیدن نام شهید را ندارد، خداوند لیاقت را به او نداده است كه بتواند مورد شفاعت شهدا قرار گیرد.

وی با بیان اینكه با محوریت اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز ۳۳ برنامه محوری و اساسی طی این هفته اجرا خواهد شد، گفت: یك نمایشگاه تركیبی در مقابل این اداره‌كل طی مدت ۱۲ روز برپا خواهد شد كه هم شامل نمایش تاریخ معاصر ایران، هم تجهیزات دفاعی و هم آثار دفاع مقدس است.

رییس هیئت رزمندگان استان فارس، اجرای برنامه شبی با شهدا به‌صورت زنده از صدا و سیمای فارس را به‌مدت ۱۰ شب از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد و گفت: در این برنامه‌ها یك شب با ادبیات دفاع مقدس خواهد بود كه در آن از ۱۰ كتاب آماده انتشار دوران دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار