وزیر یمنی:

ادله‌ای داریم که ثابت می‌کند امارات با داعش در ارتباط است

وزیر حمل‌ونقل دولت «منصور هادی» گفت: ادله‌ای دارند که نشان می‌دهد امارات با گرو‌ه‌های تروریستی داعش و القاعده در ارتباط است.
کد خبر: ۳۶۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 18September 2019

ادله‌ای داریم که ثابت می‌کند امارات با داعش در ارتباط استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صالح الجبوانی» وزیر حمل‌ونقل دولت «عبدربه منصور هادی» یمن با اشاره به ارتباط امارات با داعش و القاعده گفت که امارات از این تروریست‌ها برای ضربه زدن به ارتش یمن استفاده می‌کند.

الجبوانی امروز چهارشنبه در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: «دلایلی داریم که ثابت می‌کند امارات با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در یمن در ارتباط است.»

وی افزود که امارات از این تروریست‌ها برای ضربه زدن به تجهیزات و نیرو‌های ارتش یمن در جاده مواصلاتی شبوه و ابین در جنوب یمن استفاده می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، این وزیر یمنی همچنین نوشت: «وقت آن رسیده است که ساکنان دو استان شبوه و أبین و قبایل این مناطق موضع خود در خصوص امارات و تروریست‌های آن رامشخص کنند.»

هنوز امارات به این اتهامات وزیر یمنی واکنش نشان نداده، اما مسئولان امارات پیش از این هر گونه ارتباط با گروه‌های تروریستی در یمن را رد کرده‌اند.

روز یکشنبه نیز وزیر حمل‌ونقل یمن، «احمد المیسری» وزیر کشور و «عبدالعزیز جباری» نایب رئیس مجلس نمایندگان یمن خواستار پایان نقش امارات در ائتلاف عربی علیه یمن شدند.

شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب که داعیه جدایی‌طلبی دارند در تاریخ ۱۹ مرداد گذشته با حمله به مراکز اصلی در شهر عدن، مقامات دولت منصور هادی را از شهر بیرون کرده و کنترل آن را بر عهده گرفتند.

آن‌ها همچنین با پشتیبانی هوایی امارات توانستند پایگاه‌های ارتش یمن را بمباران کنند که در نتیجه آن حدود ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

امارات به این حمله اذعان کرد، اما مدعی شد که هدفشان حمله به گروه‌های تروریستی در پاسخ به حمله آن‌ها به مواضع نیرو‌های ائتلاف در فرودگاه عدن بوده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار