حکم جلب برای «عامر الفاخوری» مزدور قدیمی رژیم صهیونیستی در بیروت

پس از اینکه «عامر الفاخوری»، فرمانده بازداشتگاه الخیام و معروف به «قصاب الخیام» در زمان اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در دادگاه نظامی بیروت حاضر شد، قاضی تحقیقات نظامی لبنان حکم جلب وی را صادر کرد.
کد خبر: ۳۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 18September 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، موعد جدید بازجویی از الفاخوری پس از تکمیل درخواست تیم وکلای آمریکایی وی مبنی بر بازجویی مجدد توسط انجمن وکلای لبنان مشخص خواهد شد.

الفاخوری که فرمانده بازداشتگاه الخیام بود که اسرائیل آن را در زمان اشغال جنوب لبنان ساخته بود، پس از اینکه حکم‌های جلب صادره درباره وی حذف شدند، از طریق فرودگاه بین‌المللی بیروت از آمریکا وارد لبنان شد.

بازگشت الفاخوری خشم مردمی را برانگیخت و موجب شد دستگاه‌های امنیتی و قضایی لبنان برای شناسایی شیوه ورود او به کشور از طریق فرودگاه بیروت آن هم بدون بازداشت وی وارد عمل شوند، به ویژه اینکه او به اتهام تعامل با دشمن صهیونیستی و ارتکاب جنایت‌هایی علیه بازداشتی‌ها و اسرایی که در داخل بازداشتگاه الخیام آنها را شکنجه می‌کرد، توسط دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار دارد.

تحقیقات اولیه درباره شیوه ورود الفاخوری به لبنان موجب بازداشت سرتیپی در ارتش این کشور با اتهام تسهیل در تردد الفاخوری شده است و این نیروی نظامی در حال حاضر تحت بازجویی ارتش لبنان قرار دارد.

همچنین منابع آگاه به شبکه الجزیره اعلام کردند، الفاخوری از سوی طرف‌های لبنانی با نفوذ در قدرت، برای بازگشت به بیروت بدون بازداشت یا محاکمه اطمینان خاطر حاصل کرده بود.

طبق گفته این منابع که ترجیح دادند نامشان فاش نشود، شخصی در بیروت وجود دارد که نسبت به حذف نام الفاخوری و تعدادی از مزدوران اسرائیل از حکم بازداشت و حذف احکام غیابی صادره در حق وی و بیش از ۵۰ تن دیگر اقدام کرده است.

این منابع آنچه که رخ داده را رسوایی سیاسی و اخلاقی توصیف کرده و اعلام کردند، این اتهامات به مرور زمان فراموش نمی‌شوند.

الفاخوری یا قصاب الخیام – همانگونه که اسرا و آزادگان بازداشتگاه الخیام او را وصف می‌کنند- به انجام فجیع‌تربن نوع شکنجه در حق بازداشتی‌های مخالف رژیم اشغال‌گر صهیونیستی متهم هستند؛ بازداشتی‌هایی که در عملیات مقاومت علیه اسرائیل به اسارت گرفته شده یا در منازل خود دستگیر شدند.

عفیف حمود، اسیر آزاده که به دلیل مشارکت در جبهه مقاومت ملی علیه رژیم اشغال‌گر ۱۱ سال در بازداشتگاه الخیام در بازداشت بود، می‌گوید، "الفاخوری مزدور" او را به صورت مداوم شنکجه جسمی و روانی کرده است. او با بیان اینکه همه بازداشتی‌های الخیام از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ مستقیما مورد شکنجه و قتل عمد از سوی الفاخوری مزدور و نیروهایش قرار گرفتند، خواستار محاکمه و تعیین اشد مجازات برای وی شد.

در این راستا، شکیب قرطباوی، رئیس سابق کانون وکلای لبنان گفت، الفاخوری جنایت دوم یعنی داشتن تابعیت اسرائیلی را نیز مرتکب شده است و این جنایت با گذشت زمان فراموش نمی‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار