معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

قانون‌گذار باید برای حمایت از ایثارگران تسهیل‌سازی کند

«محمود ثمینی» گفت: قانون‌گذار باید برای حمایت از ایثارگران تسهیل‌سازی کند و نباید با برخی سخت‌گیری‌ها امتیازی از آن‌ها سلب شود.
کد خبر: ۳۶۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 19September 2019

قانونگذار برای حمایت از ایثارگران تسهیل سازی کند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمود ثمینی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز (پنج‌شنبه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امیدواریم هم دستگاه‌ها در برنامه‌های هفته دفاع مقدس حضور پرشوری داشته باشند.

وی با ذکر این جمله «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و بعد از آن‌ها  پیروان‌شان در جامعه گسترش دادند.

ثمینی افزود: امروز پس از هزار و ۴۰۰ سال و بیشتر از هر زمان دیگری نام امام حسین (ع) با جوشش خون مومنان بر سر زبان‌ها است و ایثارگران ما در هشت سال دفاع مقدس و اکنون نیز مدافعین حرم ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه ایثار و شهادت هم ریزش داریم و هم رویش، افزود: شاید برخی کم‌کاری‌ها انجام شده باشد؛ اما امروز قطعا شاهد رویش‌های بسیاری در جامعه هستیم که نمونه بارز آن رزمندگان مدافع حرم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری وظیفه داریم با روش‌های نوین و پرمحتوا، این فرهنگ را  انتقال دهیم.

محمود ثمینی اضافه کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به قدری زیربنایی است که هر چقدر هم برای آن سرمایه‌گذاری کنیم، کم است.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌خاطر اخلاص حاضر نبودند حتی زخم‌های خود را به بیمارستان نشان دهند و در ادامه‌اش نیز طبیعتا دنبال ایجاد سابقه و مستندسازی‌اش هم نرفتند. اکنون که این افراد مراجعه می‌کنند بخشی از آثار آن جراحات از بین رفته و متاسفانه اسم آن‌ها را در قانون مدعی می‌گذاریم، این کلمه خوبی نیست، شاید به‌خاطر فشارها و مشکلات زندگی، تصمیم گرفته از سابقه گذشته‌اش استفاده کند از این رو باید به این عزیزان تا حد توان کمک کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: نباید حقوق برخی مراجعان بر اساس برداشت‌های سازمانی و به بهانه صرف اجرای قانون نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: قانون‌گذار برای حمایت از ایثارگران تسهیل‌سازی کند و نباید با برخی سخت‌گیری‌ها خدای ناکرده امتیازی از آن‌ها سلب شود.

ثمینی گفت: باید یک فهم مشترک بین دستگاه‌های مسئول به‌وجود آید و در صورت ایجاد شبهه از نهادهای فرادست استعلام شود تا کارها تسهیل شده و پیش رود.

این مقام مسئول ادامه داد: از دستگاه‌ها انتظار داریم‌ کاری نشود که اخطار حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر گیرکردن امور ایثارگران در پیچ و خم اداری محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها