مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور از برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ - 19September 2019

همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا اظهار داشت: همانگونه که حادثه کربلا اسلام را تثبیت کرد، دفاع مقدس نیز باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه ما میراثدار فرهنگ عاشورا هستیم، افزود: باید از ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بویژه اربعین حسینی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

ناصرپور با تأکید بر لزوم آشنایی جوانان با واقعیات دفاع مقدس و ارزش‌های خلق شده در آن دوران طلایی، گفت: ارائه دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس یکی از راه‌های آشنایی دانشجویان با دفاع مقدس است که متاسفانه طبق بررسی های به عمل آمده در سال‌های اخیر علاقمندی دانشجویان دانشگاه‌های استان لرستان برای گذراندان این دو واحد درسی کمتر شده است که این مسئله باید آسیب شناسی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یکی دیگر از ابزارهای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را دانشنامه دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در دانشنامه دفاع مقدس لرستان نقش لرستان و تجربه تاریخی این استان در هشت سال دوران دفاع مقدس آورده می‌شود.

ناصر پور در ادامه  سخنان خود به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و افزود: برای ساخت مرکز فرهنگی  دفاع مقدس لرستان تاکنون 16 میلیار تومان هزینه شده است که قرار است  این مرکز همزمان با پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور در دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس به برنامه‌هایی که قرار است در این هفته اجرا شود اشاره کرد و گفت: همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس در لرستان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار