جانشین فرمانده سپاه قم تشریح کرد؛

اعلام جزییات رژه نیرو‌های مسلح قم در ۳۱ شهریور

احمد بیطرفان با اعلام جزییات رژه نیرو‌های مسلح قم در روز ۳۱ شهریور گفت: توانمندی‌های پهپادی نیرو‌های مسلح در نمایشگاه یاد یاران این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹ - 20September 2019

اعلام جزییات رژه نیرو‌های مسلح قم در ۳۱ شهریوربه گزارش دفاع‌پرس از قم، «احمد بیطرفان» جانشین فرماندهی سپاه قم در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته نیرو‌های مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: امروز نیرو‌های مسلح کشور به فناوری‌های پیشرفته‌ای در زمینهٔ پهپاد‌هاینظامی دست‌یافته‌اند که نمایش این دستاورد‌ها در نمایشگاه یاد یاران قم موجب غرور ملی در میان مردم خواهد شد.

وی افزود: ۲۳۰ برنامه در کمیته نیرو‌های مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم اجرا می‌شود که رژه یگان‌های منتخب نظامی در روز ۳۱ شهریور و برپایی نمایشگاه یاد یاران از مهمترین این برنامه‌ها می‌باشد.

بیطرفان گفت: مراسم رژه نیرو‌های مسلح در قالب گردان‌های نمونه و یگان‌های حمل‌کننده تجهیزات از ساعت هشت و سی دقیقه پس از سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) اجرا خواهد شد و عموم مردم می‌توانند برای مشاهده آن در مکان برگزاری مراسم حضور یابند.

وی ادامه داد: همچنین در همان روز سی و یکم شهریور پس از اقامه نماز مغرب و عشا، نمایشگاه یاد یاران به‌ منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ابعاد مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی با سخنرانی آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آغاز به کار می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه قم گفت: این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته در حد فاصل شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران، پشت کوه خضر نبی (ع) دایر می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید در دو نوبت صبح از ساعت هشت و سی دقیقه تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به نمایشگاه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: اجرای تئاتر سرباز وطن، خاطره گویی ایثارگران دفاع مقدس و همچنین برگزاری رزمایش با استفاده از تجهیزات نظامی و انفجارات از بخش‌های جذاب و پرمخاطب این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس سال جاری است.

بیطرفان گفت: در روز اول مهر، برنامه ویژه‌ای در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های حضور سربازان استان برای آشنایی هرچه بیشتر نسل نوجوان و جوان با ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به الگوی مقاومت اقتصادی ملت ایران در برابر تحریم‌ها با الهام از دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در روز دوم مهر برنامه‌های متنوعی برای شناساندن اهمیت موضوع رونق تولید و اقتصاد مقاومتی توسط اقشار مختلف بسیج استان اجرا خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: در روز چهارم مهر مزار شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان عطرافشانی و از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در روز پنجم مهر که مصادف است با روز جمعه، نیرو‌های مسلح به‌صورت باشکوه در مصلای نماز جمعه قدس قم حضور خواهند یافت و صلابت خود را به نمایش می‌گذارند، همچنین در این روز در سطح مساجد استان به موضوع لزوم تقویت ملی و همبستگی اجتماعی ملت ایران در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی تأکید خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز ششم و هفتم مهر نیز از غرورآفرینان و جهادگران دوران دفاع مقدس و فرماندهان و پیشکسوتان سرافراز آن دوران تجلیل خواهد شد.

بیطرفان با اشاره به این‌که در طول هفته دفاع مقدس، هرکدام از مساجد و پایگاه‌های بسیج در مناطق مختلف قم برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهند کرد، گفت: برپایی میز خدمت توسط اقشار مختلف بسیج، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین افتتاح طرح‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های تدوین‌شده به‌منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار