رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد؛

حضور زائران خارجی بیش از ۹۷ کشور جهان در راهپیمایی اربعین حسینی

سید محمود موسوی گفت: زائران خارجی بیش از ۹۷ کشور جهان هم شیعه و هم اهل تسنن در ایام اربعین از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات می شوند.
کد خبر: ۳۶۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ - 20September 2019

حضور زائران خارجی بیش از ۹۷ کشور جهان در راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت الاسلام «سیدمحمود موسوی» رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در نشست شورای اداری شهرستان اندیمشک که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه اربعین حسینی اوج اقتدار و همبستگی مسلمانان بوده که جهانی شده است اظهار داشت: زائران خارجی بیش از ۹۷ کشور جهان هم شیعه و هم اهل تسنن در ایام اربعین از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات می شوند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت زائران اربعین در امسال باید آمادگی کامل داشته باشیم. در استان خوزستان کار بسیار سنگینی پیش رو داریم و باید در همه بخش ها برنامه‌ریزی شود. با توجه به اینکه اندیمشک مسیر تردد زایران اربعین حسینی است باید مواکب در این شهرستان تقویت شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: چهار ورودی در خوزستان وجود دارد که مهمترین آنها ورودی اندیمشک است. ایذه، هندیجان و بهبهان دیگر ورودی های استان خوزستان هستند که تمهیدات لازم برای میزبانی زایران اربعین در این شهرستان ها مهیا شده است.

موسوی ادامه داد: حرکت اربعین در دنیا بی نظیر است و امسال پیش بینی می شود حدود پنج میلیون زائر از کشور عازم کربلای معلی شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: صدها موکب برای پذیرایی از زائران در استان خوزستان آماده شده اند و برای صدور مجوز برای برپایی موکب محدودیتی وجود ندارد. هرکس شرایط لازم را داشته باشد می تواند موکب برپا کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اندیمشک امسال ایستگاه معین مرز مهران برای جابجایی زائران است، گفت: پیش بینی می شود روزانه 20 هزار زائر وارد اندیمشک شوند لذا باید برای جابجایی ،اسکان و سایر نیازهای آنها برنامه ریزی شود.

موسوی تاکید کرد: همه مردم خوزستان میزبان زائران آقا امام حسین(علیه السلام) هستند و این میزبانی همچون همیشه به نحو شایسته خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها