فرمانده سپاه عاشورا:

دفاع مقدس منجر به شکل‌گیری شخصیت انقلابی مردم ایران شد

سردار عابدین خرم گفت: یکی از برکات هشت سال دفاع مقدس شکل‌گیری شخصیت انقلابی مردم ایران اسلامی بود که فداکاری، همکاری و اعمال حسنه‌ی مسلمانان را شامل می‌شد.
کد خبر: ۳۶۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 20September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرّم» امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نهضت امام رحمت‌الله تداوم نهضت حسین‌ابن علی است، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی تاکنون نتوانسته‌اند انقلاب اسلامی را قبول کنند و با دشمنی، رعب، وحشت، ناامنی، توطئه و ترور درصدد سرنگونی انقلاب برآمده‌اند.

وی توضیح داد: دشمنان نظام اسلامی جنگی به سرکردگی استکبار جهانی به دست بعثی‌ها بر ملت ایران تحمیل کردند؛ این جنگ صرفا یک عملیات نظامی علیه خاک و مرز و بوم نبود بلکه آنها یک هدف بزرگی را در سر می‌پرواندند که هدف نهایی آن انهدام نظام و کشور بود. 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری الهی در هشت سال دفاع مقدس مقابل شیاطین قرار گرفت، خاطرنشان کرد: 31 شهریور 59 وقتی تهاجم شیاطین شکل گرفت، معلوم بود مردمی که انقلاب کرده‌اند، تسلیم زور نخواهند شد. 

وی افزود: دومین روز جنگ، ارتش مقتدر پاسخ آن حملات را داد و حتی شهید حسن باقری پدیده جوان انقلابی در همان روزهای اول جمله‌ای مبنی بر اینکه این جنگ یک جنگ طولانی خواهد بود را گفت اما دشمن معتقد بود در یک هفته در تهران ادامه مصاحبه‌اش را انجام خواهد داد.

خرم با اشاره به اینکه محاسبات دشمن از جنگ بر مبنای تجهیزات بود و محاسبات ایمان و اعتقاد و تعصب ملت ایران را مدنظر قرار نداده بود، یادآور شد: دشمنان وقتی مقاومت جانانه اولین روزها در خرمشهر و 17 کیلومتری شهر اهواز را دیدند، تازه متوجه شدند که مردم، جوانان و رهبر این ملت با جانفشانی در برابر خواسته‌های سراسر شیطانی ایستاده‌اند. 

وی دومین برکت دفاع مقدس را شکل‌گیری شخصیت مردم انقلابی ایران اسلامی برشمرد و گفت: این شخصیت عبارت از تعاون، همکاری، فداکاری، گذشت و هر آنچه به عنوان حسنه برای مسلمان نوشته می‌شود را نشان داد. 

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه اگر دفاع مقدس و جنگ نبود زر و زور و تزویر از چهره استکبار پاک نمی‌شد و امکان اینکه دشمن را به دنیا معرفی کنیم، وجود نداشت، ان را یکی از دستاوردهای دفاع مقدس خواند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ در واژه ناپسند است ولی وقتی در برابر استکبار باشد به قداست تبدیل می‌شود، عنوان کرد: ما هشت سال جنگیدیم و یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم که در طول تاریخ ایران بی‌نظیر بود؛ پیروزی در دفاع مقدس حاصل عزم انقلاب اسلامی، امت اسلامی و رهبری حکیمانه امام راحل است. 

سردار خرم متذکر شد: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم هرچند در برابر هر فشاری شاید صبر انقلابی  داشته باشیم ولی خشم انقلابی را در دل و سینه خود نگه داشته‌ایم

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: اکنون همه منطقه و جهان اسلام رنگ و بوی مقاومت گرفته است؛ حتی دشمن ائتلاف دولت‌ها و شیاطین را تشکیل می‌دهد ولی این طرف رهبری ائتلاف ملت‌ها و اراده مستحکم دل‌ها و قلوب مومنین را شکل می‌دهد و به همین خاطر است دشمن هفت سال علیه کشورهای محور مقاومت تاخت ولی باز شکست خورد.   

وی در پایان بیان داشت: دشمن نمی‌داند با انصارالله، حزب‌الله، حشدالشعبی چه کار باید بکند زیرا این جریان مقاومت شکل گرفته است و شکست دشمن را رقم زده و اضمحلال دشمن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار