یمن حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به صورت مشروط متوقف کرد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از توقف مشروط حملات موشکی و پهپادی به عربستان سعودی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ - 20September 2019

یمن حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به صورت مشروط متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که این کشور به صورت مشروط حملات تلافی‌جویانه خود به داخل اراضی عربستان سعودی را متوقف می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، مشاط شامگاه جمعه که به مناسبت پنجمین سالروز پیروزی انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد که به نیابت از نیروهای مسلح یمن حمله به اهداف عربستان سعودی به وسیه موشک و پهپاد را متوقف می‌کند و امیدوار است که این کشور هم دست به اقدام متقابل بزند و حملات به یمن را متوقف کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه هشدار داد چنانچه عربستان سعودی در مقابل این ابتکار عمل یمن به حملات خود علیه این کشور را متوقف نکند؛ یمنی‌ها حق دارند که به این تجاوزات و حملات متجاوزان پاسخ دهند.

وی گفت: «تداوم جنگ عربستان سعودی علیه یمن چه بسا منجر به تحولات خطرناکی شود که ما نمی‌خواهیم اتفاق بیفتد».

مهدی المشاط گفت که «ما مطمئن هستیم که آسیب بزرگ در صورت تداوم جنگ هرگز از آن ما نخواهد بود بلکه بر عکس این کشورهای متجاوز هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید».

وی گفت که در صورتی که آتش‌بس فراگیر در یمن محقق شود، دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) مستقیما وارد مرحله گفت‌وگوهای جدی به منظور دست‌یابی به راه حل سیاسی همه‌جانبه خواهد شد و از این گفت‌وگو‌ها استقبال خواهد کرد.

حمله پهپادی ارتش یمن شنبه این هفته به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی منجر به وقوع انفجار و آتش‌سوزی در این تأسیسات شد و نزدیک به نیمی از تولید و صادرات نفت این کشور متوقف شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار