توسط امیر «فولادی»؛

برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس اعلام شد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۶۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ - 21September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (شنبه) در نشست خبری هفته دفاع مقدس، با اشاره به چهار هدف ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین عملکرد ارتش در دفاع مقدس، تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، از اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های گرامی‌داشت سی و نهمین هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به راهبردها و سیاست‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس امسال، افزود: تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی با برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح در تهران، بندرعباس و دیگر استان‌های کشور در اولین روز از هفته دفاع مقدس، برگزاری صبحگاه‌های مشترک، تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی‌ها و خلق حماسه‌ها، نشان دادن وحدت نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش و سپاه به‌عنوان دو نیروی الهی و نهادینه‌سازی روحیه جهاد و شهادت‌طلبی و همچنین ترویج روحیه بسیجی، از راهبردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به شعار محوری ارتش در هفته دفاع مقدس امسال، گفت: «تجربه دیروز، تعالی امروز» با بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، «ما توانستیم»، «ارتش انقلابی»، «ارتش فدای ملت، حِصن حَصین ملت» و «ارتشِ معنویت‌محور سه‌بعدی» از شعارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس امسال است.

وی در تبیین واژه ارتش سه‌بعدی، گفت: بُعد اول آن انضباط، بُعد دوم ارتقاء دانش و مهارت و بُعد سوم آمادگی فردی و یگانی است.

امیر «فولادی» گفت: از آن‌جایی که هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) تقارن پیدا کرده است، تمام طرح‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها با محوریت «بصیرت‌افزایی» که تلفیقی از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا با فرهنگ دفاع مقدس و چهار دهه مقاومت است، دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ما از سال جاری به بعد قصد داریم تا بیشتر به نقش سربازان وظیفه در دفاع مقدس بپردازیم، گفت: در همین راستا در هفته دفاع مقدس، اولین همایش تجلیل از سربازان وظیفه و شهدای سرباز برگزار می‌شود. همچنین بالغ بر ۱۴ برنامه تلویزیونی با موضوع تبیین نقش ارتش در دفاع مقدس و هشت مستند پیرامون شهدای ارتشی مدافع حرم نیز از رسانه ملی پخش خواهد شد و موزه‌های نظامی نیز به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تشریح برنامه‌های ارتش به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: ۳۱ شهریور مصادف با اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «قدرت توانمندی و اقتدار» نام‌گذاری شده است که در این روز رژه اقتدار نیروهای مسلح در تهران با میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در بندرعباس و دیگر مراکز استان‌ها با میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در بندرعباس، رژه نیروهای مسلح به‌صورت رژه هوایی، دریایی است که با شرکت یگان‌هایی از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برگزار خواهد شد.

امیر «فولادی» همچنین حضور پزشکان و تیم‌های درمانی ارتش در مناطق محروم، برگزاری شب خاطره دوران دفاع مقدس در سراسر کشور و آذین‌بندی و نصب پرچم‌های ملی و حماسی بر سر در مراکز ارتش و افتتاح نمایشگاه‌های دفاع مقدس را از برنامه‌های اولین روز هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دومین روز از هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: روز اول مهر که با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نام‌گذاری شده است، مراسم ویژه‌ای در نیروی هوایی ارتش با هدف گرامی‌داشت عملیات «کمان ۹۹» برگزار می‌شود و همچنین یادمان‌های درباره خلبانان نیروی هوایی در شهرهای مختلف، افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: در دومین روز از هفته دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ سخنران به مناسبت بازگشایی مدارس و مراکز علمی، به این مراکز و نیز مساجد اعزام می‌شوند و از صدها اثر علمی و کتب مختلف رونمایی خواهد شد. که در این راستا، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ جلد کتاب و ۱۰ عنوان کتاب صوتی و «پی.دی.اف» کتاب‌هایی که در این سازمان تولید شده است را بر روی سایت سازمان بارگذاری خواهد کرد و میزگزد‌های تخصصی دفاع مقدس هم با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود و همچنین اساتید هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با حضور در مراکز آموزشی ارتش، معارف دوران دفاع مقدس و آموزه‌های آن دوران را برای دانشجویان تبیین خواهند کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، به برنامه‌های دوم مهر مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: روز دوم مهر که با عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری» نام‌گذاری شده است، محصولات تولید شده در معاونت جهاد خودکفایی نیرو‌های ارتش و کارخانجات تولید و بهینه‌سازی تجهیزات ارتش رونمایی خواهند شد و مراسمی ویژه نیز به همراه شب خاطره در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره دانشجویان شهید دانشگاه افسری امام علی (ع) که در روز‌های ابتدایی جنگ به مناطق جنگی اعزام شدند، برگزار می‌شود.

فولادی به برنامه‌های ارتش در سوم مهر مصادف با چهارمین روز از گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: در برنامه‌های این روز که با عنوان «بصیرت، دشمن‌شناسی و دفاع همه‌جانبه» برگزار می‌شود، به نقش ولایت فقیه در دشمن‌شناسی و هدایت جنگ خواهیم پرداخت و در این راستا فرماندهان آجا در سراسر کشور در رسانه ملی حضور پیدا کرده و پیرامون دفاع مقدس صحبت خواهند کرد؛ همچنین گروه‌هایی از صدا و سیما در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور یافته و از مناطق مرزی، گزارش تهیه خواهند کرد.

امیر «فولادی» هچنین برگزاری میزگرد‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در سراسر کشور، برگزاری کنگره شهدای سرباز نزاجا با حضور خانواده‌های این شهیدان والامقام، مراسم صبحگاه مشترک در یگان‌های مختلف ارتش، مراسم شب خاطره در منجیل و دیدار با مراجع عظام تقلید را از دیگر برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی عنوان برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارم مهر مصادف با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس را «شهیدان، جانبازان و فجرآفرینان» اعلام و تصریح کرد: در این روز برنامه‌هایی نظیر غبارروبی و عطرافشانی گلزار‌های شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تکریم جانبازان و آزادگان ارتش و نیز اجرای صد‌ها برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام برگزار می‌شود و همچنین مراسم ویژه‌ای نیز در امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۶۰ سرباز شهید خاکسپاری‌شده در این امامزاده برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در ارتش، کلاس‌های «تبیین، نهادینه‌سازی و پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب» در دانشگاه‌های افسری ارتش نیز افتتاح می‌شود.

وی به تشریح برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در پنجم مهر مصادف با ششمین روز از هفته دفاع مقدس پرداخت و با بیان این‌که عنوان این روز «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» است، خاطرنشان کرد: در این روز برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در بیش از ۲۰۰ مجتمع مسکونی ارتش، راهپیمایی خانوادگی، محافل انس با قرآن، کوهپیمایی پایوران و شرکت آحاد کارکنان ارتش و خانواده‌های آن‌ها در نماز جمعه برگزار می‌شود.

امیر «فولادی» برگزاری ۳۰۰ نمایشگاه عفاف و حجاب در سراسر یگان‌های ارتش و سخنرانی فرماندهان ارتش در نماز‌های جمعه سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های ارتش در ششمین روز از هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی افزود: در ششم مهر نیز که با عنوان «رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران» نام‌گذاری شده است، برنامه تجلیل از رزمندگان سرباز در یگان‌های مختلف ارتش برگزار می‌شود؛ همچنین در این روز اجلاسیه «تجلیل از مقام سرباز و شهدای سرباز» نیز در تهران برگزار و قرار است در فصل‌های مختلف، یادواره‌های‌های شهدای سرباز را برگزار کنیم تا در نهایت به یک کنگره عظیم تبدیل شود و از طرفی نیز مراسم ویژه نظامی با هدف گرامی‌داشت عملیات «ثامن‌الائمه» در آبادان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزاری برنامه تجلیل ملی از پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح «راهبردی» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گرامی‌داشت شهدای حادثه هوایی فرماندهان عملیات «ثامن‌الائمه» را از برنامه‌های هفتم مهر مصادف با آخرین روز از هفته دفاع مقدس که با عنوان «تجلیل از فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نام‌گذاری شده است، عنوان کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار