مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

هدف از گرامیداشت دفاع مقدس نمایش دستاوردهای 40 ساله انقلاب و 8 ساله دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هدف ما از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا و همچنین نشان دادن دستاوردهای 40 ساله انقلاب و 8 ساله دفاع مقدس به دشمنان است.
کد خبر: ۳۶۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ - 21September 2019

هدف از گرامیداشت دفاع مقدس نمایش دستاوردهای 40 ساله انقلاب و 8 ساله دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران، رزمندگان، آزادگان و خانواده شهدا است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما در هفته دفاع مقدس، نشان دادن دستاوردهای 40 ساله انقلاب و 8 ساله دفاع مقدس به دشمنان است، افزود: یکی از نمونه پیشرفت هایی که داشتیم موشک های نقطه زنی است که در دنیا حرف اول را می زنند که توسط متخصصین ما ساخته شده است و هیچ کشوری نتوانسته به این دستاورد بسیار مهم دست پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: امروزه بعضی از حرکات، اقدامات و پیشرفت های دفاعی که در معرض دید گذاشته می شود به نوعی در جهت بازدارندگی است و از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

امیری بیان داشت: ما در دفاع مقدس در حالی که امکانات خیلی محدودی داشتیم و صد در صد از طرف دشمن تحریم بودیم و توانایی ساخت یک فشنگ و سلاح های ابتدایی را نداشتیم اما در عین حال توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و به اهدافی که مورد نظر بود برسیم.

وی افزود: ما در دفاع مقدس، دشمن را با ذلت و خواری از خاک خودمان بیرون کردیم درحالی که دشمن تا بن دندان مسلح بود و تمام تجهیزات و امکانات مدرن روز را در اختیار داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما در حدود 1400 کیلومتر مرز مشترک با عراق، قدم به قدم با دشمن می جنگیدیم و دشمن تمام نقاط مرزی منطقه را برای ما ناامن کرده بود و بعضی از استان ها و شهرستان های ما را اشغال کرده بود اما با این شرایط ما با دشمن می جنگیدیم.

امیری مهم ترین عامل پیروزی در جبهه ها را توکل به خدا، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دانست و گفت: جوانان آن روز به فکر جان خود نبوند آن ها به فکر دفاع از خاک این کشور و ناموس بودند و اگر ایثارگری ها، از خود گذشتگی ها و فداکاری های رزمندگان ما نبود مطمئنا این امنیت و آسایش را نداشتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی هفته دفاع مقدس را فرصت طلایی برای نشان دادن توانمندی های دفاعی کشور دانست و افزود: با به صحنه آوردن توانمندی نظامی و دفاعی کشور و نشان دادن اقتدار نیروهای مسلح باعث می شویم دوستان ما خوشحال و دشمنان ما وحشت زده و ناامید شوند.

امیری در ادامه در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح استان در مرکز استان، برگزاری صبحگاه مشترک توسط نیروهای سپاه، برگزاری همایش روحانیون، همایش زنان، همایش پیشکسوتان، همایش مهندسین و همایش روحانیون اهل سنت، برگزاری پیاد‌ه‌روی، فتح قله سالوک، کارگاه تاریخ شفاهی، نقد کتاب، نمایشگاه کتاب و بازسازی عملیات بازی‌دراز از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار