مهلت یک هفته‌ای شورای شهر به شهرداری شیراز برای درج عنوان شهید در معابر شهری

اعضای شورای شهر شیراز در نامه مشترکی به شهردار این شهر، اصلاح سریع تابلوی معابر شهری که عنوان «شهید» از آن‌ها حذف شده بود را خواستار شدند.
کد خبر: ۳۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 21September 2019

مهلت یک هفته‌ای شورا به شهرداری شیراز برای درج نام شهید در معابر شهریبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، در چندماه اخیر حذف نام شهید از تابلوها و معابر شهری در برخی از شهرها ازجمله تهران موجی از اعتراض مردمی را به همراه داشته است. این موضوع همچنین با واکنش ائمه جمعه و دیگر دغدغه‌مندان همراه بود.

ماجرای حذف نام شهدا از تابلوی کوچه‌ها و خیابان‌ها به همین‌جا ختم نشد و در ابتدای شهریورماه تصاویری از تابلوی خیابان شهید آیت‌الله دستغیب در شیراز در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نشان می‌داد عنوان شهید از تابلو حذف شده است.

این اتفاق منجر به اعتراض مردم شیراز و واکنش در شبکه‌های مجازی شد. همان زمان شهرداری شیراز اعلام کرد که تابلوهای یاد شده مربوط به سالیان پیش و قبل از دوره مدیریت شهری جدید و زمانی است که سازمان ترافیک شهرداری به جای معاونت حمل و نقل و ترافیک ایفای وظیفه می‌کرد.

بنا بر اعلام شهرداری شیراز «به همه شهرداران مناطق دستور داده شده که اگر در تابلوهای نصب شده سطح مناطق، مشکلی در این رابطه مشاهده کردند در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند».

امروز نیز اعضای شورای شهر شیراز در نامه مشترکی به شهردار خواستار اصلاح سریع تابلوی معابر شهری شدند.

در این نامه خطاب به شهرداری شیراز آمده است: «با اشاره به عدم درج کلمه شهید در برخی از تابلوهای معابر شهری و بنا به بررسی‌های صورت گرفته و گزارش‌های مردمی در برخی از تابلوهای معابر شهری که به نام شهدا مزین است؛ از دوره‌های گذشته نام شهید درج نشده است.»

در این نامه از شهرداری خواسته شده که ظرف مدت یک هفته نسبت به اصلاح تابلوها اقدام و گزارش اقدامات برای شورا ارسال شود.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در نشست خبری هفته دفاع مقدس با انتقاد از جریان حذف نام شهدا در برخی از شهرها گفت: با جریان منحوس و دورافتاده از ارزش‌های انقلاب اسلامی که به حذف نام شهدا می‌پردازند، به جد مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها