مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

موزه دفاع مقدس لرستان دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور از افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان لرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ساخت این مرکز تا کنون 85 درصد پیشرفت کار داشته است.
کد خبر: ۳۶۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ - 21September 2019

موزه دفاع مقدس لرستان دهه فجر امسال افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای انتقال ارزش‌های ناب دوران هشت ساله دفاع مقدس نیاز به یک سری ابزار داریم که شاخص‌ترین این ابزارها دانشنامه دفاع مقدس است.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس لرستان عبارت است از بیان نقش لرستان در دوران دفاع مقدس، در قالب مقالات و مداخل که تاکنون حدود  930 مدخل شناسایی و به تصویب رسیده است.

ناصرپور مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را دومین ابزار مهم برای انتقال ارزش‌های ناب دوران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: دانشنامه بایستی به عنوان محتوا در درون باغ موزه قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را دانشگاهی بدون استاد خواند و اضافه کرد: موزه دفاع مقدس لرستان  در سال 1387 شروع به کار کرده است ولی به علت مشکلات بودجه ای 10 سال طول کشیده است.

وی پیشرفت کار مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان را از سال 96 خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد:  ساخت این مرکز تاکنون 85 درصد پیشرفت کار داشته است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از «سید موسی خادمی» استاندار لرستان و مسئولین برنامه و بودجه استان جهت همکاری در ساخت  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان، بیان کرد: تاکنون 16 میلیارد تومان برای ساخت این مکان هزینه شده است.

ناصرپور با اشاره به نقش موثر رزمند گان لرستانی در دوران دفاع مقدس، گفت:  این مکان می‌توانند بیان کننده نقش لرستانی‌ها در دوران دفاع مقدس و مکانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یاد آور شد: دهه فجر سال گذشته و بعد از آن  در سالروز حماسه سوم خرداد قرار بود فاز اول این مرکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح شود ولی به علت مشکلات برنامه ای  و برنامه ریزی حضور مسئولین  این امر محقق نشد.

وی از افتتاح مر کز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این مرکز همزمان با 5 مرکز فرهنگی دفاع مقدس دیگر از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه سخنان خود به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما با الهام از حادثه کربلا شکل گرفت.

ناصر پور ادامه داد:  واقعه کربلا باعث تثبت اسلام شد و دفاع مقدس نیز باعث تثبیت  انقلاب شد بنابراین بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید بیشتر از دهه فجر مورد توجه قرار گیرد چرا که دهه فجر یعنی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ولی هفته دفاع مقدس گرامیداشت عاملی است که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار