استاندار قم:

واکاوی جریان دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه می‌کند

بهرام سرمست گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس را واکاوی کرده و از لحاظ عمق معنایی و باور‌هایی که منجر به خلق این حماسه شد، بازشناسی و به نسل جدید منتقل کنیم و همین هاست که این فرهنگ را در جامعه نهادینه خواهد کرد.
کد خبر: ۳۶۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ - 21September 2019

واکاوی جریان دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «بهرام سرمست» استاندار قم در جلسه ستاد گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان که پیش از ظهر امروز در سالن امام رضا (ع) فرمانداری برگزاری شد، طی سخنانی اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزادارای سیدالشهدا (ع) تداعی کننده ارتباط عمیق دفاع مقدس با فرهنگ عاشوراست.

وی افزود: در ایام هفته دفاع مقدس باید بتوانیم ضمن اجرای برنامه‌های کمیته‌های شش گانه به لحاظ محتوایی نیز بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را که واقعا یک سرمایه ملی محسوب می‌شود، نهادینه کنیم و بخصوص در شکل مردمی خود، این فرهنگ را به نسل جوان منتقل نماییم.

سرمست تصریح کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم به منزله اقتدار نظام است و هم یادآور ارزش‌های مجاهدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بوده و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و ارج نهادن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اکثر مدیران دستگاه‌های دولتی سبقه‌ای از ایثار و شهادت داشته و منسوب به خانواده شهدا و ایثارگران هستند، ادامه داد: در این هفته نظام و دولت و دولتمردان تلاش می‌کنند قدردانی خود را از، ولی نعمتان خویش که همانا ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا هستند، به بهترین وجه ممکن نشان دهند و گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت، مسئولیتی انقلابی، دینی و اعتقادی است.

استاندار قم با بیان اینکه در جنگ هشت ساله تمام قدرت‌های جهانی در یک اردوگاه قرار داشتند و ملت ایران در برابر همه آن‌ها دفاع کرد و اجازه نداد ذره‌ای از خاک میهن اسلامی در اشغال دشمن باقی بماند، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس متعلق به تمامی اقشار ملت است و ایستادگی و مقاومت امروز نیز همچنان ادامه دارد و فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک پشتوانه ملی برای ناظران بین المللی شناخته شده است و مفهوم و معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز و اماکنی که در منظر مردم هستند نیز می‌توانند محلی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باشند و نشان دهیم که با پشتوانه این فرهنگ و با انسجام و همدلی می‌توانیم از گردنه‌های پر پیچ و خم تحریم و تهدید دشمنان به سلامت عبور کنیم.

سرمست ادامه داد: جا دارد همکاری تمام دستگاه‌های دولتی به همراه همه اقشار و اصناف را جلب کنیم و فرهنگ دفاع مقدس را در این مناسبت‌ها و در طول سال واکاوی کرده و از لحاظ عمق معنایی و باور‌هایی که منجر به خلق حماسه دفاع مقدس شد، بازشناسی و به نسل جدید منتقل کنیم و همین هاست که این فرهنگ را در جامعه نهادینه خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به نقش و ویژگی‌های ممتاز استان قم و اهمیت برگزاری هفته دفاع مقدس ابراز کرد: قم رتبه دوم ایثار و شهادت را در کل کشور و بخصوص در تقدیم شهدای روحانی داراست و این از افتخارات استان محسوب می‌شود و در برنامه‌های مرتبط با تکریم شهدا بایستی این ویژگی‌ها به صورت برجسته نمایش داده شوند.

استاندار قم همچنین مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان را یک پروژه بسیار بزرگ دانست و گفت: ان‌شاءالله مسئولان مربوطه نهایت اهتمام خود را برای بهره داری از آن در موعد مقرر به کار بندند.

وی در بخش پایانی سخنان خود برنامه ریزی‌ها برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۹۹ را مورد توجه قرار داد و گفت: از هم اکنون باید با همکاری کلیه دستگاه‌ها تمهیدات برگزاری باشکوه این مراسم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار