بیانیه اداره کل حفظ آثار آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس در تاریخ ایران یکی از اوراق پرافتخار ملت در خلق حماسه جاویدان است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای این ایام را گرامیداشت.
کد خبر: ۳۶۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ - 21September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت فرارسیدن سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای این ایام را گرامیداشت.

در این بیانیه آمده است:

دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی یکی از اوراق زرین و پرافتخار ملت در خلق حماسه ای جاویدان و نمایش دین باوری و زنده کردن روح عبودیت و بندگی و عشق به مقام شامخ ولایت و رهبری و تأسی جستن از راه سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) به رهبری امام (ره) و در استمرار این راه سعادت بخش با تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه مقام معظم رهبری خاطره سلحشوری ها و مقاومت‌های جانانه مردم در مقابل ماشین جنگی دشمنان اسلام در آینه تاریخ تلؤلؤ می یابد.

جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی و نابودی استقلال و عزت ملی و تجزیه و تضعیف کشور توسط صدام و ارتش بعثی و اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آنان برنامه‌ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه‌تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بسترهای مطمئن بالندگی و پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز جهانی تبدیل شد.

در شرایطی که استکبار جهانی با تمام نیرو و دسیسه‌ها و توطئه‌های مذبوحانه، جنگ اقتصادی و رسانه‌ای وسیع و گسترده‌ای را علیه کشورمان به راه انداخته است، ملت قدرشناس و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی به روز‌های سخت دفاع مقدس که با تمام وجود فرزندان خود را در جبهه‌های حق علیه باطل یاری می‌رساندند، می‌توانند در کمک به مسئولان نظام، نقشه‌های شوم آمریکای جنایتکار را به یأس و شکست تبدیل سازند.

دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته باطل و مردود را نخواهد داد و ملت غیور جمهوری اسلامی ایران نیز به دشمنان این مرز و بوم یادآور می شود که در صورت هرگونه تحرکی علیه ملت شریف ایران با استعانت از آیه « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم  » با اقتدار تا آخرین قطره خون مقابله خواهد کرد.

با گذشت سی ونه سال از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران برابر جبهه متجاوزین به میهن اسلامی ، آثار و پیامدهای مقاومت حیرت انگیز رزمندگان غیور اسلام امروز در عرصه بسیاری از تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای هویدا شده است که همه اینها مرهون تلاش جوانان انقلابی و متعهد و متخصص همین مرز و بوم است که با درك صحیح از ارزش‌ها مفاهیم انقلاب نقش بی بدیل و بنیانگذار کبیر آن، دنیا را متوجه خود ساخته است.

اکنون در سالگرد دیگری از این دفاع مقدس، شاهد پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در عرصه های مختلف هسته ای، پزشکی، دانش فضائی و کسب افتخارات متعدد در عرصه های بین المللی و ایجاد الگویی تمام عیار از پیشرفت در سایه ی پیروی از اسلام و پشتیبانی از ولایت براي منطقه و حتی سایر کشورهاي آزادی خواه دنیا هستیم.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی، زنده نگه‌داشتن آرمان مقدس شهیدان و بزرگداشت فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های ایثارگران صبور و سربلند و تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های این عزیزان را رسالتی مقدس و وظیفه‌ای ارزشمند می‌داند که اهتمام به آن برکات بی‌شماری برای انقلاب و کشور دارد. این اداره کل دست در دست سایر ارگان هایی انقلاب اسلامی، به تأسی از شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس، در شرایط فعلی کشور بی تابی خود را برای جانبازی در راه دفاع از آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی کل قوا ابراز می‌دارد.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و به ویژه 12000 شهید گلگون کفن خطه آذربایجان، این هفته را به فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، ملت غیور ایران به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون ملت بزرگوار ایران اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار